На південно-західній ділянці БКЛ будівництво трьох станцій метро і перегонів між ними віддано китайської компанії CRCC (China Railway Construction Corporation). Досвід для нас більш ніж цікавий. У минулому році я знімав транспортування китайських щитів в Москву, а тепер китайці запустили третій щит в роботу. Почалася проходка лівого перегінного тунелю від станції «Аміньевское шосе» в бік «Мічурінського проспекту»
Всього CRCC поставили в Москву п’ять щитових комплексів. Це ліцензійна копія німецьких Herrenknecht з невеликими доробками. Китайці не мають права їх продавати будь-кому за межами своєї країни, але можуть на них самі працювати де завгодно. Це, до речі, перший випадок, коли високотехнологічне китайське обладнання для будівництва тунелів експортується в Європу.
Крім цього вони привезли своїх робочих і іншу важку будівельну техніку. Причому, наприклад, китайський грейфер для спорудження стіни в грунті так сподобався одній нашій компанії, що вони закупили його для своїх потреб.
1. Котлован станції «Аміньевское шосе». Глибина метрів 20 приблизно. Звідси вже один щит стартував (внутрішнє кільце, ППТ), а тепер взяв старт новий щит по зовнішньому кільцю (ЛПТ).
2. Станція буде мілкого закладення з однієї острівної платформою.
3. ТПМК «Дарина» (пролунало могутнє гуркіт з Канади) повинен пройти близько 1,5 кілометра. Траса тунелю пройде під Київським напрямком залізниці, рікою Очаковкі і станцією «Мічурінський проспект» Калінінського-Солнцевський лінії метро.
Відео: як китайці будують будинки
4. Зліва «Євгенія» – вона споруджує правий перегінний тунель. Зараз щит зупинився перед шляхами Київської ж / д – чекають, поки підрядники залізниці закінчать установку пакетів. А справа – «Дарина».
5. Китай невиправний. Навіть вносить свою чарівність такий переклад.
6. Підрядники з Китаю виконують тільки основні будівельні роботи, а установку і тестування інженерного наповнення ділянки будуть проводити російські фахівці.
7. Новенький щит з Китаю. В цілому все як у Herrenknecht.
8. Розробка грунту станції «Аміньевское шосе».
10. Як я написав, CRCC поставила п’ять ТПМК. Всі вони отримали імена на честь героїнь серіалу «Татусеві дочки»: Євгенія, Поліна, Галина, Дар’я і Марія.
11. З чуток, комусь із керівництва компанії дуже подобається цей серіал 🙂
12. На китайських майданчиках вже працює близько трьохсот фахівців з Піднебесної.
13. Урочистий монтаж кільця.
14. Ні, правда, хтось таки стрибнув ?!
15. Крім цього я подивився і інші китайські майданчики. Станцію «Мічурінський проспект» я вам вже показував, тому подивимося наступну станцію «Проспект Вернадського». Тут йде виїмка грунту.
16. І щосили йде проходка в сторону станції «Мічурінський проспект». Справа «Поліна» пройшла вже понад 100 метрів. А зліва збирають «Галину».
18. У цілому, насправді, все чисто й акуратно.
19. Пульт управління щитом.
20. Привезли блоки для нового кільця.
21. Керуючою компанією з будівництва Великої кільцевої лінії і інших нових станцій і ліній виступає АТ «Мосінжпроект». Будівельні роботи ведуться різними підрядниками, включаючи компанії «Мосметрострой», «Інгеоком», «МІП-буд № 1», «ІБТ», «Трансінжстрой», CRCC і інші.