Як Оформити Побудований Будинок У Власність

Власники земельної ділянки під індивідуальне житлове будівництво (ІЖС) можуть спорудити на ній приватний будинок, гараж чи котедж. Тим, хто володіє землею, перед будівництвом чекає оформлення будинку у власність. обов’язкова процедура згідно з містобудівним кодексом.

З чого почати?

Перш ніж розпочати будівництво, рекомендується пройти кілька етапів для обробки документів для приватного будинку.

Як Оформити Побудований Будинок У Власність

Тип об’єкта

Залежно від того, що власник планує побудувати на своєму сайті, процедура та пакет документів будуть відрізнятися один від одного. Заміський будинок, гараж, котедж. для кожного об’єкта встановлюються власні критерії відповідно до Земельного кодексу Російської Федерації.

Збір документів

Без документів ви не можете отримати свідоцтво про реєстрацію права власності. Відповідно до законодавства, здійснення операцій може взяти на себе офіційний представник громадянина, який повинен мати довіреність нотаріуса та розкривати його повноваження.

Міський план: Отримання документа

Перед реєстрацією права власності на будинок потрібно звернутися до містобудівного комітету. Організація видає власникам земельних ділянок, на будівництві яких незабаром буде організована довідка з плануванням усіх об’єктів нерухомості. Це потрібно як для нежитлових будинків, так і для приватних котеджів, наприклад, заміського будинку в селі.

Отримання плану можливо для недобудованої або споруджуваної будівлі, а також для плануваного майна.

Нанесення земельних ділянок

Після складання містобудівного плану, щоб правильно зареєструвати будинок як власність, необхідно отримати схему будівельного проекту. Власник майна може скласти документ самостійно, але рекомендується звернутися за допомогою до спеціалізованих компаній.

Дім будинку

Коли будівництво завершено, майно здається в експлуатацію. Для цього зверніться до Бюро технічної інвентаризації (БТІ). Ця умова не поширюється на споруди, побудовані до 1 січня 2015 року, коли в Російській Федерації діяла літня амністія, а дозвіл на експлуатацію не потрібен.

Звертаючись до БТІ, власник отримає технічний паспорт після огляду інженером-кадастром. Далі об’єкту буде призначена поштова адреса та буде видано кадастровий паспорт.

Звернення до Rosreestr

Маючи в руках відповідні документи, власник може оформити право власності на житловий будинок (або інше майно), яке планується збудувати, в Росреестрі.

Якщо ви спочатку побудували будинок, як зареєструвати його як власність?

Реєструвати право власності на побудований будинок дозволяється протягом 6 місяців з дати будівництва. Покрокова інструкція складається з наступних кроків:

  1. Зверніться до Бюро технічної інвентаризації. Оформлення паспорта вдома. Якщо будівля розташована на садовій ділянці (або на ділянці SNT), потрібен кадастровий паспорт.
  2. Подання декларації. Це документ, який включає географію будівель на ділянці. На декларації оформляються заміські будинки.
  3. Отримання дозволу на будівництво нерухомості. Актуально для будівель 2015 року (і раніше) з індивідуальним дизайнерським рішенням.
  4. Звернення до Rosreestr. Для того, щоб зареєструвати право власності на побудований будинок, потрібно подати всі документи до державного органу та дочекатися прийняття комісією рішення.
  5. Отримання довідки.

Оформлення земельної ділянки, якщо будинок належить

При реєстрації прав на будинок земля також повинна бути зареєстрована у власника. В іншому випадку власник не зможе розпоряджатися майном. Зареєструвати землю можна як власність, якщо збудований будинок вже знаходиться у власності протягом 30 днів.

Отримання прав на ділянку з будинком включає:

  • відстріл території;
  • візит до Адміністрації для вказівки меж виділення;
  • виписка з Кадастрової палати з виділенням території власника;
  • кадастровий план;
  • звернення до Rosreestr.

Реєструвати землю під будинком як власність для двох власників можна лише за зверненням кожного з власників. При цьому кожен має право на територію залежно від частки будинку (наприклад, 1/2 ділянки, якщо майно для двох власників).

Порядок реєстрації земельної ділянки для кількох власників регулюється Земельним та житловим кодексами Російської Федерації. Власники двоквартирних будинків (або більше) повинні домовитися про прискорення процесу отримання права власності на землю.

У разі виникнення суперечки про спільну власність питання вирішується в судовому процесі. Суд також розглядає інші конфліктні ситуації (наприклад, якщо будинок будують ближче 3 метрів до огорожі сусідів) при видачі довідок на два будинки на ділянку: старий та новий.

Які документи потрібні?

Для реєстрації права власності потрібно надати:

  • паспорт власника;
  • юридичні довідки;
  • дозвіл на будівництво;
  • довідка від Rosreestr про призначення власника;
  • технічні та кадастрові паспорти;
  • план будівництва;
  • чек про сплату державного мита.

Чи потрібно оформляти будинок?

Будинок, побудований на своїй землі без дозволу на будівництво та без документів, не є офіційною власністю. Відповідно до Земельного кодексу Російської Федерації, власник не може використовувати його як заставу в банку та не проводити будь-яких операцій на ринку нерухомості з об’єктом.

Крім того, якщо громадянин приховав від держави факт завершеного будівництва нерухомості на своїй ділянці, він порушив ще один кодекс. Податковий кодекс. У 2018 році порушнику загрожує штраф у розмірі 20% боргу Федеральної податкової служби за останні 3 роки, а також можливе знесення незаконного майна (за рішенням суду).

Реєстрація права власності на MFC

Щоб отримати сертифікат через MFC, громадянин повинен звернутися до організації зі стандартним набором сертифікатів. Послуга надається протягом 20 робочих днів. При подачі заявки через MFC плата сплачується в організації.

Відмінності в дизайні заміського будинку

Якщо будинок розташований на території СНТ, власник не може використовувати його як постійне місце проживання. Навіть якщо у вас є права на заміський будинок, проживати в ньому дозволяється лише в літній період.

На відміну від приватного будинку, дозвіл на будівництво дачного будинку не потрібно. Без реєстрації права власник не зможе розпоряджатися майном на ринку нерухомості.

Скільки коштують послуги?

Громадянин зобов’язаний зареєструвати право на будинок сплатити державне мито в розмірі від 100 до 2000 рублів. Додаткові витрати на звернення до БТІ або Кадастрової палати становлять від 1000 до 10000 рублів. Якщо вам терміново потрібно отримати сертифікат, вартість послуги збільшується на 30-50%.

Кінцевий термін отримання документів про право власності

Власник може отримати сертифікат протягом 10-30 днів. Термін може бути продовжений до 6 місяців і більше, якщо процес включає судові спори (наприклад, при розподілі ділянок між кількома власниками).