Як оформити побудований будинок у власність

Нерухомість, розташована в Російській Федерації, підлягає державній реєстрації. Тому після будівництва будинку на сайті ІЖС власник повинен вирішити питання легалізації прав власності.

Шановні читачі! У статті йдеться про типові способи вирішення правових питань, але кожен випадок індивідуальний. Якщо ви хочете знати як вирішити свою проблему. зверніться до консультанта:

7 (812) 317-50-97 (Санкт-Петербург)

ЗАЯВКИ ТА ЗВАННЯ приймаються протягом 24 годин та без вихідних днів.

Це швидко і БЕЗКОШТОВНО!

Ця процедура надасть власнику можливість не лише користуватися майном, але і розпоряджатися ним на власний розсуд. Наприклад, продавати, дарувати та здавати в оренду. Варто заздалегідь розібратися у всіх особливостях процесу, щоб не натрапити на «підводні камені» під час реєстрації.

Реєстрація майна

Реєстрація будівлі на сайті ІЖС забезпечує право власності громадянина. Ви можете узаконити будівлю, яка відповідає наступним критеріям:

  • має не більше трьох поверхів;
  • Розраховується на одну сім’ю;
  • У нього немає спільних стін з іншими сусідніми будівлями.

Будинку на сайті ІЖС присвоюється адреса. Всі комунікації, необхідні для цілорічного життя, повинні бути наближені до нього. Після цього члени однієї родини можуть зареєструватися в будинку.

Якщо майно придбано одруженим громадянином, то йому потрібно буде отримати письмовий дозвіл другого учасника шлюбних відносин.

Законодавча база

У 2020 році право власності на житлову нерухомість, яка включає будівлі в секціях ІЖС, визначається на підставі Закону № 218-ФЗ.

З моменту введення цього Закону будь-який громадянин, який хоче взяти право власності на будівлю, повинен мати дозвіл на його будівництво.

Як оформити побудований будинок на сайті ІЖС?

Власник землі пройде наступні кроки:

  1. Отримання дозволу на будівництво об’єкта.
  2. Побудова майна.
  3. Введення в експлуатацію будівель.
  4. Отримання вдома кадастрових та технічних паспортів.
  5. Реєстрація права власності на будівлю.

До власності

Реєстрація доручається державою Росреестрі.

Власник будівлі може зв’язатися з цим органом одним із наступних способів:

  • особисто;
  • через MFC;
  • використання порталу суспільних послуг;
  • через інтернет-сервіс Росреестра.

Якщо побудований без дозволу

Часто власники землі будують будинки, не замислюючись про отримання дозволів, і після будівництва вони запитують, як оформити будинок на ділянці ІЖС без дозволу.

Якщо власник ділянки збудував будинок без дозволу на будівництво, то йому доведеться узаконити майно заднім числом. Ця процедура проводиться відповідно до норм містобудівного кодексу. Це не спричиняє особливих труднощів, але може затягуватися надовго. І якщо водночас був залучений фахівець у галузі права, то власник землі не може обійтися без фінансових витрат.

Самовільне будівництво може легалізуватися такими способами:

  1. За допомогою суду.
  2. Заднім числом видаючи дозволи на будівництво. Через деякий час після отримання дозволу – здача об’єкта.
  3. Подавши заяву на збереження об’єкта до комісії з придушення самовільного будівництва. Якщо вона прийме позитивне рішення, власнику видадуть усі необхідні дозволи та необхідну документацію.

Який мінімальний розмір майданчика для індивідуального житлового будівництва? Послухайте.

Порядок

Щоб облаштувати побудований будинок на сайті ІЖС, процедура така:

  1. Збір документації для введення об’єкта в експлуатацію. Для цього власник повинен викликати працівників БТІ, які оглянуть об’єкт та проведуть необхідні вимірювання. Надалі на основі отриманих даних буде складено опис та план поверху об’єкта.
  2. Звернення до департаменту місцевої адміністрації з проханням призначити адресу будівлі.
  3. Оформлення кадастрового паспорта. Цей документ видає Rosreestr. Ви можете отримати це, зв’язавшись там особисто або в MFC.
  4. Подання документації місцевому уповноваженому органу для дозволу на введення в експлуатацію. Документ видається тим самим органом, який надав дозвіл на будівництво.
  5. Реєстрація права власності на будівлю із внесенням даних до Єдиного державного реєстру.

Які документи потрібні?

Загалом, щоб зареєструвати будівлю на сайті ІЖС, власнику потрібно буде надати:

  • заява;
  • паспорт;
  • право власності на землю;
  • кадастровий паспорт на ділянку;
  • дозволи на будівництво або папір на самовільне будівництво;
  • інформаційний лист;
  • план поверху;
  • Квитанція про сплату державного мита.

Перелік документації може змінюватися залежно від ситуації.

Складання заяви

Звернення до Росреестр про реєстрацію права власності повинно бути подано майбутнім власником об’єкта.
Папір має фіксовану форму.

Додаток повинен містити таку основну інформацію:

  • найменування відділу Rosreestr, в якому подається документація;
  • цільова дія – реєстраційні дії або кадастрова реєстрація;
  • найменування та характеристики майна;
  • інформація про власника;
  • згоду на обробку даних.

Зразок заяви про реєстрацію права власності тут.

Отримання документа в Rosreestr

Росреестра філії опрацьовують заявки протягом 10 днів. Якщо документи були подані через інший орган, наприклад, MFC, термін розгляду досягає 12 днів.

Заявнику буде передано розписку на руки, що підтверджує прийняття документації, а також дату, коли документ, що підтверджує право власності, буде готовий. У цей день власник повинен звернутися до уповноваженого органу та забрати свідоцтво про право власності.

У разі реєстрації спільної власності всі громадяни, які матимуть певну частку у власність, повинні бути присутніми при реєстрації. Треті особи можуть діяти від їх імені на підставі довіреності.

Скільки?

Реєстрація права власності на будинок обійдеться власникові певних фінансових вкладень. За оформлення реєстраційного посвідчення вам доведеться заплатити суму в 1,2 тисячі рублів. Якщо документ потрібен терміново, процедура обійдеться заявнику в 2,5 тисячі рублів.

Розмір державного мита за реєстрацію об’єкта в Росреестрі становить 2 тис. Руб.

Якщо власник вирішить зареєструватися через сторонні компанії, то йому доведеться оплатити вартість їх послуг. Така допомога може коштувати власнику землі 5 тисяч рублів і більше.

Виплативши цю суму, власник землі позбудеться оформлення документів і заощадить час.

Як отримати дозвіл на будівництво будинку? Інформація тут.

Як оформити побудований будинок у власність

Що таке ІЖС? Деталі в цій статті.

Спрощена процедура

До 1 березня 2020 року діє проект амністії дачної ділянки, згідно з яким можна реєструвати будівництво на ділянці індивідуального житлового будівництва у спрощеному порядку.

Процедура передбачає збір меншої кількості документів для реєстрації будівлі у власність. У цьому випадку насамперед власник повинен зробити передачу землі у власність, якщо цього раніше не робилося.

У цьому випадку зареєструвати будівництво можливо, надавши основні документи – декларацію на будинок, кадастровий паспорт та правовстановлюючий документ на ділянку.

У декларації повинні бути вказані такі дані про об’єкт:

  • площа;
  • кількість поверхів;
  • матеріал несучих стін;
  • інформація про підключення до комунальних служб.

Однак за амністією країни не всі об’єкти можуть бути видані. Отже, лише ті, які були отримані власниками до 30 жовтня 2001 року, підпадають під дію закону. Ті вилучені з обігу або обмежені в ньому секції не підпадають під літню амністію.

Громадяни можуть отримати право власності на необмежену кількість ділянок за програмою літньої амністії.

На відео реєстрації будинку

  • Через часті зміни законодавства інформація іноді застаріває швидше, ніж нам вдається оновити її на сайті.
  • Усі випадки дуже індивідуальні і залежать від багатьох факторів. Основна інформація не гарантує вирішення ваших проблем.

Тому БЕЗКОШТОВНІ експертні консультанти працюють для вас цілодобово!

  1. Задайте питання через форму (нижче) або через онлайн-чат
  2. Телефонуйте на «гарячу лінію»:
    • Москва та область. 7 (499) 110-56-12
    • Санкт-Петербург та область. 7 (812) 317-50-97
    • Регіони. 8 (800) 222-69-48

    ЗАЯВКИ ТА ЗВАННЯ приймаються протягом 24 годин та без вихідних днів.