Якщо радіатор опалення знизу холодний що робити

Причина Холод

Існує ще одна можлива причина, по якій низ батареї холодний, а верх гарячий. Це може статися на холоді. Це може статися, якщо, наприклад, опалювальна батарея розташовується в холодній кімнаті. На лоджії або, як варіант, у веранді. І якщо повітря в приміщенні буде холодним, то і робоча рідина, відповідно, буде остигати набагато швидше. Через це низ радіатора також може мати меншу температуру.

Причина Звичайне засмічення

Найпершою (тому що найпоширенішою) причиною даного явища є забруднення опалювальних радіаторів. Ось основні причини зниження температури в нижній частині приладу:

  • Використовується низькоякісний теплоносій;
  • В систему проник повітря.

Варто відзначити, що в робочої рідини може бути не тільки тепло, але ще і різні тверді частинки. Наприклад, коли починається сезон опалення, а централізовані магістралі лише запускаються, якість робочої рідини є, м’яко кажучи, огидним. Набагато краще справи йдуть у випадку з індивідуальним опалювальним контуром. Забруднення може проникати в нього виключно за допомогою відкритого Експанзомати.

З цим все ясно, але яким чином на різницю температур може впливати наявність повітря в системі? Пояснити це досить незвичайне. Виною всьому бактерії. Існує певна різновид таких мікроорганізмів, яка здатна існувати виключно за наявності достатньої кількості кисню. Такі бактерії відомі як анаеробні. Нічого поганого в них немає, але ось продукти їх життєдіяльності осідають на дні опалювального радіатора у вигляді осаду.

Зверніть увагу! Варто також відзначити, що робоча рідина приносить в батарею мул практично з усією опалювальної магістралі, і він там осідає.

Нарешті, ще однією причиною того, що низ батареї холодний, а верх гарячий, можна вважати особливу конструкцію теплообмінника. Рідина в ньому переміщається, перманентно змінюючи вектор свого руху. А всередині теплообмінника присутня досить велика кількість «затишних містечок», в яких може відкладатися бруд.

З цією причиною все більш-менш ясно, тому переходимо до наступної.

Причина Теплоносій рухається з недостатньою швидкістю

Подібного роду ситуація пояснюється досить просто. Якщо розігріта рідина на високій швидкості протікає через металеву трубу, то в результаті труба в усіх місцях буде гарячою. Але якщо швидкість руху рідини незначна, то та в ході циркуляції по магістралі буде охолоджуватися, а температура кінця труби буде помітно нижче. Те ж саме відноситься і до радіатора, якщо знизу той холодніше, ніж зверху.

  • Також варто відзначити, що існують дві основні причини низької швидкості циркуляції теплоносія.
  • Занадто вузьке перетин трубопроводу в тому чи іншому конкретному місці.
  • Якщо робоча рідина в принципі рухається по магістралі повільно.

У свою чергу, причина незначної швидкості циркуляції (якщо не брати до уваги звужене перетин) полягає, напевно, в тому, що циркуляційний насос припинив свою роботу або ж володіє недостатньою для цього потужністю. Більш того, це відбувається, якщо циркуляційний насос взагалі відсутня, тобто має місце опалювальна магістраль з циркуляцією робочої рідини природного (гравітаційного) типу. Або, як варіант, якщо трубопровід звужений вже в іншому місці.

Залишається ще розібратися, чому труба може звужуватися. Для цього є відразу кілька можливих причин.

  • Якщо мова йде про поліпропіленових трубах, то вони можуть бути недостатньо якісно спаяні.
  • Найпоширеніший варіант. Це коли встановлюється регулювальний кран, що володіє надто часто завужені внутрішнім перетином.
  • Якщо трубопровід старий, то в ньому можуть накопичуватися відкладення, що уповільнюють циркуляцію робочої рідини.

Причина Тиску в системі недостатньо

Низький тиск в магістралі може привести до порушень циркуляції робочої рідини, внаслідок чого може статися, що низ батареї холодний, а верх гарячий. Що ж робити в такому випадку? Для початку слід переконатися, що з тиском в мережі все нормально. Як ви пам’ятаєте, не так давно. А ми говоримо про часи Радянського Союзу. Широко використовувалися батареї, виконані з чавуну. Відрізнялися вони тим, що мали досить широкі проходи, отже, для того, щоб робоча рідина проходила крізь весь теплообмінник, потрібно не таке вже й велике тиск. Але у сучасних опалювальних радіаторів будова дещо інше.

Досить часто люди навіть безпосередньо після покупки таких батарей стикаються з проблемою, коли верхня частина має набагато більшу температуру. Пояснюється це тим, що вихідні і вхідні патрубки, так само як і лабіринт самого обмінника тепла, володіють незначним умовним проходом. З цієї причини в магістралі, яка спочатку розраховувалася на чавун, тиск просто не здатне подолати опір і «проштовхнути» робочу рідину крізь весь теплообмінник.

Крім того, тиск в опалювальній магістралі може падати і з інших причин, ознайомимося з ними.

  • Сусіди потай від усіх обладнали квартиру системою «теплої підлоги», що функціонує на воді і підключеної до централізованого високотемпературного опалення.
  • У самій магістралі виникли певні проблеми.
  • Ті ж сусіди обладнали свій байпас краном.
  • Знову ж, сусіди значно підвищили обсяг теплообмінника, обладнавши його ще декількома додатковими секціями.
  • Нарешті, ті ж люди, що проживають по сусідству, «по-чорному» експериментують з регулюванням власних опалювальних радіаторів.

Як бачимо, часто раптове падіння тиску пов’язане з будь-якими діями сусідів. Що стосується нарощених радіаторів, обсяг теплообмінника в яких перевищує аналогічний показник від забудовника, і системи «теплої підлоги», то це все, слід зазначити, суперечить закону. Всі ці маніпуляції призводять до того, що тиск в магістралі знижується, тому не потрібно навіть дивуватися тому факту, що нижня частина батарей у вашому будинку буде холодна.

Зверніть увагу! Окремі «фахівці», які відвідують спеціалізовані форуми, радять встановлювати на байпас запірну арматуру. Після цього з’явиться можливість регулювання ступеня прохідності байпаса за допомогою часткового перекриття крана так, щоб основний потік робочої рідини йшов в радіатори. Але ось робити так категорично не рекомендується!

Справа в тому, що якщо про подібні витівки дізнаються відповідні органи, то змусять сплатити штраф і зробити все, як було. До слова, якщо байпас розташовується на досить великій відстані від радіатора, то рух теплоносія в останньому теж може бути порушено. І ситуація лише погіршиться, якщо діаметр байпаса буде таким же, як діаметр трубопроводу, що подає. Через це також може статися, що низ батареї холодний, а верх гарячий.

Радиатор отопления холодный, что делать чтобы он прогрелся

Чому низ у батареї холодний, а верх гарячий ?

Нерідко на будівельних форумах люди скаржаться на опалювальні системи. Низ батареї холодний, а верх гарячий. Варто відзначити, що будь-який радіатор зверху тепліше, ніж внизу, але якщо зазор між цими температурами занадто великий, то, швидше за все, з системою не все в порядку. Більш того, це означає, що батарея віддає менше теплової енергії, ніж повинна. Адже всім відомо, що ККД опалювальних приладів безпосередньо залежить від рівномірності нагріву їх поверхонь.

Сьогодні ми спробуємо розібратися, чому виникає таке явище і що з цим потрібно робити.

Раніше ми розповідали про те як своїми руками, швидко і просто замінити батарею опалення в квартірекак, на додаток до цієї статті радимо вам ознайомиться з даною інформацією читайте про це тут

Основні причини даного явища

З проблемою «холодного низу» (назвемо це так) стикаються не тільки ті, у кого система оснащена досить старими обмінниками тепла, але і люди, які встановили біметалічні опалювальні радіатори. Існує чимало причин виникнення даної проблеми, тому важко ось так відразу сказати, чому батареї прогріваються недостатньо рівномірно. Що характерно, кожен конкретний випадок слід розглядати в індивідуальному порядку. Отже, спробуємо розібратися з основними причинами цієї несправності.

Причина Установка здійснена неправильно

Ще одна поширена ситуація, яка полягає в неправильному приєднанні батареї. Простіше кажучи, помилково або ж будь-якої іншої причини була використана невірна схема підключення приладу.

Причина Неполадки в запірній арматурі

Іноді причиною того, що температура нижньої частини радіатора нижче, ніж верхній, може служити запірна арматура. У попередніх статтях ми вже розглядали особливості конструкції такої арматури, тому сьогодні лише коротко розглянемо кілька основних моментів. Головне призначення запірної арматури в системі опалення. Регулювання, а також повне / часткове перекриття руху робочої рідини.

Арматура може являти собою наступні механізми.

  • Кульовий кран.
  • Термічна головка, яка оснащена управлінням механічного або ж електронного типу.
  • Конусний вентиль.

Але до чого тут зниження температури внизу радіатора, запитаєте ви? Справа в тому, що в результаті неполадок з запірною арматурою циркуляція робочої рідини всередині теплообмінника порушується. Адже кран може просто прийти в непридатність, через що навіть у відкритому його положенні теплоносій пропускатися не буде. Це, наприклад, може бути вийшла з ладу засувка або будь-який інший варіант виходу механізму з ладу. Також варто додати, що дуже важливу роль в даному випадку відіграє ще й правильність установки запірної арматури.

Зверніть увагу! На всіх кранах такого типу є стрілочка, яка вказує, в який бік мають рухатися робоча рідина для того, щоб опалювальна магістраль нормально функціонувала.

І якщо кран буде встановлений неправильно, то так чи інакше рух теплоносія порушиться: в такому випадку буде неважливо, закрита згадана вище заслінка або ж відкрита. Відзначимо також, що для деяких різновидів запірної арматури передбачаються вимоги стосовно того, в якому положенні відносно простору повинен розташовуватися і сам вентиль. З цієї причини у випадку з неполадками в плані рівномірності нагріву опалювальних приладів слід оглянути і запірну арматуру.

Терморегулятор для радіатора опалення

Раніше ми розповідали про види, сферах застосуваннях і технічних характеристиках терморегуляторів для радіатора опалення, на додаток до цієї статті радимо вам ознайомиться з даною інформацією читайте про це тут

Причини нерівномірного нагрівання батарей

При підході до різного роду ремонтних робіт корисно користуватися правилом. Йти від простого до складного. Часто причина несправності усувається шляхом профілактичного обслуговування.

Відповідь на питання, чому батареї опалення знизу холодні зверху гарячі, криється в наступному:

  • В повному обсязі відкриті або закриті крани запірної арматури;
  • В систему потрапило повітря, і утворилася пробка;
  • В радіаторі накопичилося багато відкладень солей і домішок, що заважають циркуляції;
  • Зламалися перекривають крани і порушилися умови рівномірного руху теплоносія;
  • Радіатор підключений неправильно;
  • В системі низький тиск або швидкість руху теплоносія;
  • Приміщення занадто холодну.

Чому радіатор опалення зверху гарячий знизу холодний: рішення проблеми

Рідко хто з міських жителів не стикався при перевірці радіатора опалення з відчуттям більш нагрітої верхній частині. Якщо різниця не сильна. Нормально, але суттєва відмінність температури верхньої поверхні від нижньої сигналізує про неправильну роботу опалювальної системи.

Які проблеми викликає нерівномірне нагрівання

Неправильно працює опалювальний прилад не зможе нагріти приміщення до необхідної температури. Може змінитися циркуляція теплоносія, і підвищиться ризик засмічення і корозії батареї.

Радіатор засмітився

Вода в системах центрального теплопостачання в своєму складі має домішки солей, які осідають в будь-якому зручному місці (повороти, вигини, поглиблення, раковинки на внутрішній поверхні).

Теплоносій може містити різні сторонні домішки:

  • Металеву стружку і іржу;
  • Пісок;
  • Шматочки прокладок і сантехнічного ущільнювача різьбових з’єднань.

Згодом внизу батареї опалення накопичується желеобразная маса, закупорюються шляху руху рідини. Згодом субстанція бруду може перейти в твердий стан.

Низький тиск в системі

Подача теплоносія в систему здійснюється під впливом встановленого тиску. Якщо його показник нижче норми, робоча рідина не зможе повністю заповнити радіатор, в результаті ефективної тепловіддачі НЕ буде.

Зниження тиску може бути викликано рядом причин:

  • Несправність на центральній котельні або магістралі.
  • Мало відкрита запірна арматура на стояках подачі тепла і трубах.
  • Збільшення обсягу теплообмінників, наприклад, установка понад норму секцій радіаторів або обладнання для «теплої підлоги».

Неправильний монтаж радіатора

Батареї підключаються до системи опалення за встановленою схемою. Зміна порядку підведення і відведення робочої рідини призводить до порушення її циркуляції або повного припинення руху. Неправильно приєднати радіатор можуть «фахівці» з низькою кваліфікацією або власники приміщень, які взяли на себе функції сантехніків.

Пошук та усунення несправностей своїми руками (покрокова інструкція)

Причини неправильної роботи системи опалення, на які вказує велика різниця в температурі верху і низу радіатора, розглянуті. Залишається визначитися з планом дій при їх виникненні. Відразу слід зазначити неможливість усунення деяких проблем самостійно. При відчутті холоду в приміщенні і виявленні сильного відмінності температури верхньої і нижньої частин батареї необхідно по порядку виконати ряд заходів.

  • Перевірити і відкрити повністю крани подачі та відведення на трубах батареї. При виявленні несправності слід провести заміну виведених з ладу вузлів ремонтованої запірної арматури або замінити її повністю, якщо ремонт неможливий.
  • Стравити повітряну пробку з батареї, якщо є клапан або кран, підставивши відповідну ємність для рідини і дотримуючись обережності. При наявності повітря вода з крана буде вириватися поштовхами з характерним шипінням.
  • Якщо не допоміг скидання повітря, можна приступити до перевірки і при необхідності очищення радіатора від внутрішнього забруднення. Закривши крани на трубах і, помістивши під радіатор відповідну ємність, відкрутити зливну пробку, про наявність забруднення вкаже випливає темно-коричнева субстанція (майже чорна).
  • Якщо бруду, повітря немає і за умови, що до початку опалювального сезону виконувалися будь-які сантехнічні роботи на системі опалення, слід перевірити правильність підключення радіатора. При виявленні неправильного монтажу самостійно або викликавши майстрів з обслуговуючої будинок компанії необхідно привести установку батареї у відповідність до затвердженої схеми.
  • При низькому тиску і швидкості циркуляції робочої рідини, коли всі інші перевірки і заходи проведені, потрібно зателефонувати в компанію, що управляє або в організацію, що здійснює подачу тепла, дізнаватися термін усунення проблеми.
  • Якщо в приміщенні холодно, то доцільно почекати поки воно прогріється, не виключена ймовірність, що під час відсутності господаря центральне опалення з якихось причин було відключено. У міру зігрівання кімнати різниця в нагріванні верхньої та нижньої частини може прийти в норму.

Найголовніше, пам’ятати про заходи безпеки, так як гаряча вода під тиском може не тільки зашкодити навколишній інтер’єр, але і завдати шкоди здоров’ю. Обребрена труба ви можете дізнатися за посиланням.

«Фонують» вікна

Навіть найсучасніші й дорогі пластикові вікна можуть стати причиною втрати тепла в результаті неправильного скління. Особливої ​​уваги потребують неправильно закладені стики, що утворюються між підвіконням або стіною і віконною рамою. Всі проблемні ділянки в обов’язковому порядку обробляються силіконовими герметиками або спеціальної монтажною піною.

Проблеми з новими вікнами. Це швидше виняток з правил. Найчастіше протяги виникають при наявності в приміщенні старих вікон з дерев’яними рамами. І якими гарячими радіатори не роби, все одно буде холодно в квартирі. В цьому випадку єдиним способом позбутися від втрат тепла через віконні прорізи раз і назавжди стане установка нових пластикових вікон багатокамерного типу, що випускаються добре себе зарекомендували виробниками.

Неправильне підключення та інші причини

Ми розглянули дві поширені причини, чому половина батареї не гріє. Однак варіантів, чому радіатор не працює, безліч. Кожна опалювальна система і конструкція унікальні. Вони можуть втратити свою актуальність і вийти з ладу. Крім того, велике значення відіграє правильність установки, підключення та експлуатації. Давайте розглянемо, з якими проблемами ви можете зіткнутися в цьому випадку.

Неправильне положення крана на байпасе. Байпас представляє відрізок труби, що з’єднує внутрішню і зворотний подачу теплоносія перед входом в радіатор. Він перекриває воду при подачі, щоб легко зняти, промити або відремонтувати батарею, а потім поставити назад. Важливо, щоб байпас не володіємо далеко від пристрою і при роботі радіаторів був в закритому положенні.

Не греет батарея. Система завоздушена/Radiator does not warm. Heating system is plugged with air.

Неписьменний монтаж системи опалення призведе до безлічі проблем. Так, верх буде теплий, а низ. Холодний. Батарея може повністю вийти з ладу і стати холодною. Крім того, неправильна установка може привести до прориву труби і затоплення приміщення окропом! Тому довіряйте монтаж тільки професіоналам, навіть якщо це просте одноконтурні опалення Ленинградка.

Регулярні збої в роботі радіаторів можуть бути наслідком неправильного підбору діаметра труб і параметрів радіатора, несумісності котла і батареї. Іноді пристрої можуть бути холодними у верхній або нижній частині або погано гріти через неякісне виготовлення. Вибирайте надійні і зарекомендували себе вироби.

Щоб опалення працювало і гріло максимально ефективно, не закривайте і не зашивають нічим радіатори. В крайньому випадку можна поставити дерев’яну решітку-накладку. Якщо батареї все-таки зашиті, важливо, щоб до пристрою не торкалися ніякі деталі, інакше тепло піде в конструктивний елемент.

Коли не варто турбуватися

Але при таких несуттєвих перепадах причин для хвилювання бути не повинно. Це нормальна ситуація, якщо враховувати особливості цього типу приладів:

  • Єдиний вертикальний канал в кожній секції (наприклад, у чавунних виробів їх два).
  • Невеликий діаметр каналу (мало теплоносія), але ефективна тепловіддача за рахунок спеціальної конфігурації ребер.
  • Профільовані конвекційні канали між ребрами секцій сприяють посиленою тепловіддачі, незалежно від того, який виробник у батареї. Італійську чи російський.
  • Тонкі стінки секцій швидко нагріваються, але і настільки ж швидко остигають. Тому, якщо у вас вдома стоять біметалічні радіатори та низ холодний, а верх гарячий у приладів, це властивість потрібно враховувати.

Банальне засмічення

Бруд збирається в нижній частині батареї.

Перша і найвірогідніша причина того, що верх батареї гарячий, а низ холодний. Це наявність там забруднення. Низ батареї холодний причини:

  • Через неякісне теплоносія;
  • Внаслідок наявності повітря.

Теплоносій, крім тепла, може містити в собі різні тверді частинки. Наприклад, на початку опалювального сезону, коли центральні мережі запускаються, то якість теплоносія залишає бажати кращого. В автономному контурі справи йдуть набагато краще. Тут бруд може потрапляти через відкритий Експанзомати.

Яким чином той факт, що батарея внизу холодна вгорі гаряча через засмічення, залежить від повітря в системі? Вся справа в бактеріях. Є певний вид бактерій, які живуть тільки при наявності кисню. Вони називаються аеробними. Продукти їх життєдіяльності випадають у вигляді осаду на дно батареї.

Крім цього, теплоносій приносить мул з усього контуру, який і осідає в радіаторі. Причина тому, що низ радіатора холодний, а верх гарячий. Це ще й особливу будову теплообмінника. Вода в ньому рухається з постійною зміною вектора рух. У самому теплообміннику є багато затишних містечок, сприятливих для відкладень бруду.

Чи можна використовувати печі для опалення теплиць і чому?

Все про те, яке опалення краще для теплиці ви знайдете тут.

якщо, опалення, знизу, холодний, робити

Чим загрожує неефективна робота опалювальних приладів

Певна частина домовласників вважає, що якщо біметалічні радіатори вгорі гарячі і внизу холодні, то особливо турбуватися нема чого. Саме якось налагодиться. В реальності ж ця проблема доставляє масу незручностей, які в підсумку можуть закінчитися серйозним ремонтом:

  • Знижується ефективність роботи приладів опалення.
  • Зменшення температури в приміщенні.
  • Коригування додаткової арматури не дозволяє виправити ситуацію.

Важливо! Не варто забувати про те, що невеликий розкид температур між верхньою і нижньою частинами батарей не є суттєвим показником несправності. Інша справа. Суттєва різниця нагріву, вона негативно впливає на ефективність опалення.

Які проблеми викликає нерівномірне нагрівання

Неправильно працює опалювальний прилад не зможе нагріти приміщення до необхідної температури. Може змінитися циркуляція теплоносія, і підвищиться ризик засмічення і корозії батареї.

Чому радіатор опалення зверху гарячий, а знизу холодний. Розглянемо докладно

Нерідко на будівельних форумах люди скаржаться на опалювальні системи. Низ батареї холодний, а верх гарячий. Варто відзначити, що будь-який радіатор зверху тепліше, ніж внизу, але якщо зазор між цими температурами занадто великий, то, швидше за все, з системою не все в порядку.

Більш того, це означає, що батарея віддає менше

Причина Холод

Існує ще одна можлива причина, по якій низ батареї холодний, а верх гарячий. Це може статися на холоді. Це може статися, якщо, наприклад, опалювальна батарея розташовується в холодній кімнаті. На лоджії або, як варіант, у веранді. І якщо повітря в приміщенні буде холодним, то і робоча рідина, відповідно, буде остигати набагато швидше. Через це низ радіатора також може мати меншу температуру.

Причина Неполадки в запірній арматурі

Іноді причиною того, що температура нижньої частини радіатора нижче, ніж верхній, може служити запірна арматура. У попередніх статтях ми вже розглядали особливості конструкції такої арматури, тому сьогодні лише коротко розглянемо кілька основних моментів. Головне призначення запірної арматури в системі опалення. Регулювання, а також повне / часткове перекриття руху робочої рідини.

Арматура може являти собою наступні механізми.

  • Кульовий кран.
  • Термічна головка, яка оснащена управлінням механічного або ж електронного типу.
  • Конусний вентиль.

Але до чого тут зниження температури внизу радіатора, запитаєте ви? Справа в тому, що в результаті неполадок з запірною арматурою циркуляція робочої рідини всередині теплообмінника порушується. Адже кран може просто прийти в непридатність, через що навіть у відкритому його положенні теплоносій пропускатися не буде. Це, наприклад, може бути вийшла з ладу засувка або будь-який інший варіант виходу механізму з ладу. Також варто додати, що дуже важливу роль в даному випадку відіграє ще й правильність установки запірної арматури.

Зверніть увагу! На всіх кранах такого типу є стрілочка, яка вказує, в який бік мають рухатися робоча рідина для того, щоб опалювальна магістраль нормально функціонувала.

І якщо кран буде встановлений неправильно, то так чи інакше рух теплоносія порушиться: в такому випадку буде неважливо, закрита згадана вище заслінка або ж відкрита. Відзначимо також, що для деяких різновидів запірної арматури передбачаються вимоги стосовно того, в якому положенні відносно простору повинен розташовуватися і сам вентиль. З цієї причини у випадку з неполадками в плані рівномірності нагріву опалювальних приладів слід оглянути і запірну арматуру.

Терморегулятор для радіатора опалення

Раніше ми розповідали про види, сферах застосуваннях і технічних характеристиках терморегуляторів для радіатора опалення, на додаток до цієї статті радимо вам ознайомиться з даною інформацією читайте про це тут

Причина Установка здійснена неправильно

Ще одна поширена ситуація, яка полягає в неправильному приєднанні батареї. Простіше кажучи, помилково або ж будь-якої іншої причини була використана невірна схема підключення приладу.

Причина Звичайне засмічення

Найпершою (тому що найпоширенішою) причиною даного явища є забруднення опалювальних радіаторів. Ось основні причини зниження температури в нижній частині приладу:

  • Використовується низькоякісний теплоносій;
  • В систему проник повітря.

Варто відзначити, що в робочої рідини може бути не тільки тепло, але ще і різні тверді частинки. Наприклад, коли починається сезон опалення, а централізовані магістралі лише запускаються, якість робочої рідини є, м’яко кажучи, огидним. Набагато краще справи йдуть у випадку з індивідуальним опалювальним контуром. Забруднення може проникати в нього виключно за допомогою відкритого Експанзомати.

З цим все ясно, але яким чином на різницю температур може впливати наявність повітря в системі? Пояснити це досить незвичайне. Виною всьому бактерії. Існує певна різновид таких мікроорганізмів, яка здатна існувати виключно за наявності достатньої кількості кисню. Такі бактерії відомі як анаеробні. Нічого поганого в них немає, але ось продукти їх життєдіяльності осідають на дні опалювального радіатора у вигляді осаду.

Зверніть увагу! Варто також відзначити, що робоча рідина приносить в батарею мул практично з усією опалювальної магістралі, і він там осідає.

Нарешті, ще однією причиною того, що низ батареї холодний, а верх гарячий, можна вважати особливу конструкцію теплообмінника. Рідина в ньому переміщається, перманентно змінюючи вектор свого руху. А всередині теплообмінника присутня досить велика кількість «затишних містечок», в яких може відкладатися бруд.

З цією причиною все більш-менш ясно, тому переходимо до наступної.

Основні причини даного явища

З проблемою «холодного низу» (назвемо це так) стикаються не тільки ті, у кого система оснащена досить старими обмінниками тепла, але і люди, які встановили біметалічні опалювальні радіатори. Існує чимало причин виникнення даної проблеми, тому важко ось так відразу сказати, чому батареї прогріваються недостатньо рівномірно. Що характерно, кожен конкретний випадок слід розглядати в індивідуальному порядку. Отже, спробуємо розібратися з основними причинами цієї несправності.

Причина Теплоносій рухається з недостатньою швидкістю

Подібного роду ситуація пояснюється досить просто. Якщо розігріта рідина на високій швидкості протікає через металеву трубу, то в результаті труба в усіх місцях буде гарячою. Але якщо швидкість руху рідини незначна, то та в ході циркуляції по магістралі буде охолоджуватися, а температура кінця труби буде помітно нижче. Те ж саме відноситься і до радіатора, якщо знизу той холодніше, ніж зверху.

  • Також варто відзначити, що існують дві основні причини низької швидкості циркуляції теплоносія.
  • Занадто вузьке перетин трубопроводу в тому чи іншому конкретному місці.
  • Якщо робоча рідина в принципі рухається по магістралі повільно.

У свою чергу, причина незначної швидкості циркуляції (якщо не брати до уваги звужене перетин) полягає, напевно, в тому, що циркуляційний насос припинив свою роботу або ж володіє недостатньою для цього потужністю. Більш того, це відбувається, якщо циркуляційний насос взагалі відсутня, тобто має місце опалювальна магістраль з циркуляцією робочої рідини природного (гравітаційного) типу. Або, як варіант, якщо трубопровід звужений вже в іншому місці.

Залишається ще розібратися, чому труба може звужуватися. Для цього є відразу кілька можливих причин.

  • Якщо мова йде про поліпропіленових трубах, то вони можуть бути недостатньо якісно спаяні.
  • Найпоширеніший варіант. Це коли встановлюється регулювальний кран, що володіє надто часто завужені внутрішнім перетином.
  • Якщо трубопровід старий, то в ньому можуть накопичуватися відкладення, що уповільнюють циркуляцію робочої рідини.

Чому у батареї верх гарячий, низ холодний

Практично у всіх батарей верх гарячий, а низ холодний. Такі експлуатаційні особливості радіаторів. Пов’язані вони з великим відсотком віддачі тепла в системі опалення. Рідина всередині остигає перед тим, як рухатися по трубах далі. Але різниця в температурі не повинна бути значною. За нормативами. Не більше 5 градусів. Для самостійного вимірювання можна скористатися спеціальним градусником (ртутним або електронним), щоб його шкала була розрахована до 80 градусів і вище. Просто прикладіть ту частину градусника, де міститься ртуть, до радіатора, зафіксуйте і дочекайтеся результату.

За допомогою градусників для радіаторів опалення можна зрозуміти, чи є проблема з батареєю. Якщо різниця температури зверху і знизу радіатора не більше 5 градусів, це. Експлуатаційна особливість

Однак якщо батарея внизу дуже холодна, вгорі занадто гаряча, то справа не в технічних характеристиках обладнання. Швидше за все, причина в наступному:

  • В процесі монтажу системи опалення установник переплутав трубопроводи, які відповідають за подачу і віддачу внутрішньої рідини (води, масла, антифризу);
  • Рідина занадто повільно циркулює всередині конструкції, вона остигає на підході до теплоносія і в момент виходу з батареї стає крижаною;
  • Впав тиск в системі опалення.

Якщо конструкція підключена неправильно, то в результаті:

  • Порушена циркуляція рідини в системі;
  • Коефіцієнт корисної дії наближається до нуля;
  • Рідина не заходить в усі без винятку секції, що потрібно для нормальної роботи батареї;
  • Вода, масло або антифриз не виходять взагалі або нерівномірно залишають радіатор;
  • Створюється високий тиск всередині системи опалення, що може привести до розриву труб, з’єднань.

Якщо рідина-теплоносій циркулює в конструкції занадто повільно, то батарея прохолодна знизу. Проблема виникає через наступних причин:

  • Труби занадто завужені, не підходять для конкретної системи;
  • Насос вийшов з ладу в ході експлуатації або взагалі не відповідав потужності системи;
  • Пайка труб проводилася з порушенням норм.

Якщо пайка труб проведена з порушеннями норм і вимог, то радіатор вгорі буде гарячим, а внизу холодним

Радіатор опалення зверху гарячий, знизу холодний: причини проблеми і методи усунення

Опалення являє собою складну конструкцію з котлом-обігрівачем, трубами, колекторами і батареями. В процесі експлуатації може виникнути ситуація, коли батареї гарячі тільки нагорі. У приміщенні стає некомфортно, прохолодно. Щоб усунути проблему, важливо знайти відповідь на питання: чому радіатор опалення зверху гарячий, знизу холодний?

Наперед зазначимо, що якщо ви хочете створити хорошу опалювальну систему в будинку, то вам знадобляться не тільки надійні радіатори, а й якісні поліпропіленові труби, які можна знайти в ТОВ “КВ Інжиніринг”. Тут продається безліч різноманітних труб, що відрізняються матеріалом виготовлення і розмірами, тому ви без проблем знайдете собі потрібний варіант.

Як усунути проблему

Чи не занадто холодне приміщення, де експлуатуються опалювальні радіатори? Якщо воно не утеплено, стіни тонкі, а вікна і двері постійно відкриті, то зрозуміло, чому батарея опалення зверху гаряча, знизу холодна. У такій ситуації важливо вжити заходів щодо збереження тепла в кімнаті!