Суміш якої речовини вибухонебезпечна з киснем

Велика Енциклопедія Нафти і Газу

Вибух. кисневий балон

Відомо багато випадків вибуху кисневих балонів і посудин з рідким хлором, в які потрапили горючі речовини. Тому навіть незначні забруднення цих балонів горючими газами становлять велику небезпеку. Така небезпека виникає при помилковому використанні наприклад порожніх кисневих балонів (за відсутності тиску газу всередині) для ведення автогенних робіт. В результаті горючий газ (ацетилен, пропан, бутан і ін.), Маючи більш високий тиск, через автогеном пальник може проникати в кисневий балон. Відзначено випадки, коли при роботі балони повністю звільнялися від кисню. [16]

Найбільш частою причиною вибухів кисневих балонів є попадання масла в вихідний отвір його вентиля. [17]

Відомо багато випадків вибуху кисневих балонів і посудин з рідким хлором, в які потрапили горючі речовини. Тому навіть незначні забруднення цих балонів горючими газами становлять велику небезпеку. Така небезпека виникає при помилковому використанні наприклад порожніх кисневих балонів (за відсутності тиску газу всередині) для ведення автогенних робіт. В результаті горючий газ (ацетилен, пропан, бутан і ін.), Маючи більш високий тиск, через автогеном пальник може проникати в кисневий балон. Відзначено випадки, коли при роботі балони повністю звільнялися від кисню. [18]

Порушення правил експлуатації балонів можуть бути причиною вибухів кисневих балонів. що в свою чергу призводить до нещасних випадків і руйнувань в приміщеннях. [19]

Перевіряють, чи не залишилося на балонах масляних ганчірок, так як забруднення маслом балона може привести до вибуху кисневого балона. [20]

Як горючий газ застосовували пропан-бутанової суміш, яка надходила з балона, кисень надходив з кисневого балона. Вибух кисневого балона стався через 1 5. 2 хв після запалювання різака. Було встановлено, що кисневий балон був зруйнований в результаті швидкого горіння або детонації в ньому суміші кисню з горючою речовиною, яке було внесено в баллon DO його заповнення киснем. [21]

Різке відкриття вентилів балонів може призвести до динамічного руйнування елементів заправних систем або до займання в кисневих системах. Для запобігання вибуху кисневих балонів необхідно користуватися тільки знежиреним інструментом іработатьвперчатках. [22]

Відбуваються іноді вибухи балонів з киснем обумовлені випадковим попаданням в них горючих рідин або газів, причому кількість цих горючих речовин, які можуть призвести до вибуху балона, має бути не таким вже малим. Було підраховано, що вибух кисневого балона внаслідок згорання всередині нього будь-якого органічного речовини може статися, якщо кількість цієї речовини складе 300. 360 р Така кількість горючої речовини не може виявитися в балоні випадково, а може потрапити туди тільки через грубих порушень правил експлуатації, головним чином при використанні балонів не за призначенням. [23]

Установка кисневого балона в контейнер викликана тим, що при експлуатації балон повинен стояти вертикально, при горизонтальному розміщенні балона волога, наявна в кисні, перейде до горловини і закупорити вихід кисню. Крім того, під час вибуху кисневого балона. стоїть горизонтально, вся сила вибуху буде направлена ​​горизонтально в бік працюючих, а при вертикальній установці балона. весь вибух піде вгору, що безпечніше. [25]

Дуже небезпечно забруднення кисневих балонів горючими газами. Оціночні розрахунки показують, що для вибуху кисневого балона достатньо невеликого його забруднення горючими газами. [26]

Кисень. Способи збирання газів. Урок 16. Хімія 7 клас.

Робочим положенням кисневих і ацетиленових балонів є вертикальне положення, так як при горизонтальному положенні балона волога, наявна в кисні, переміститься до горловини і закупорити вихід кисню. Крім того, при горизонтальному положенні під час вибуху кисневого балона вся сила вибуху буде направлена ​​горизонтально в бік працюючих, а при вертикальному положенні сила вибуху буде спрямована вгору, що безпечніше. [27]

Дуже небезпечним є забруднення кисневих балонів горючими газами. Виконані в роботі [98] оціночні розрахунки показують, що для вибуху кисневого балона достатньо невеликого його забруднення горючими газами. [28]

Поводження з балонами зі стисненим киснем, що знаходиться під високим тиском, повинно бути уважним і обережним. На практиці зафіксовані, хоча і вельми рідкісні, випадки вибуху кисневих балонів. [29]

Поводження з балонами зі стисненим киснем, що знаходиться під високим тиском, повинно бути обережним. На практиці зафіксовані, хоча і вельми рідкісні, випадки вибуху кисневих балонів. [30]

Вибухонебезпечні, легкозаймисті та токсичні речовини

Вибухонебезпечні, легкозаймисті, токсичні речовини

Водень при суміші з повітрям утворює вибухонебезпечну суміш. так званий гримучий газ. Найбільшу вибухонебезпечність цей газ має при об’ємному відношенні водню і кисню 2: 1, або водню і повітря приблизно 2: 5, так як в повітрі кисню міститься приблизно 21%. Також водень пожежонебезпечний. Рідкий водень при попаданні на шкіру може викликати сильне обмороження.

Накопичуючись в закритому приміщенні, метан стає вибухонебезпечний при концентрації в повітрі від 4,4% до 17%. Найбільш вибухонебезпечна концентрація 9,5%

Пропан з повітрям утворює вибухонебезпечну суміш Межі вибуховості пропану від 2,3 до 9,5% за обсягом

Чистий ацетилен здатний вибухати при швидкому нагріванні. Найбільш вибухонебезпечні суміші з повітрям містять від 7 до 13% ацетилену. При наявності в суміші з повітрям ацетилену від 2,2 до 81% за обсягом суміш вибухає при атмосферному тиску.

Також при атмосферному тиску вибухонебезпечна суміш кисню з ацетиленом від 2,8 до 93% за обсягом. Найбільш вибухонебезпечна суміш ацетилену з киснем, що містить 30% ацетилену. Тому сильний місцевий нагрів, полум’я і навіть іскра може викликати вибух суміші ацетилену з киснем або повітрям.

Безбарвна рідина з характерним запахом. Її пари важчий за повітря і утворюють з ним вибухонебезпечні суміші.

Калію перманганат при взаємодії з пилом, сіркою, органічними маслами, ефірами, спиртом, гліцерином, органічними кислотами та іншими органічними речовинами. вибухонебезпечний

У чистому вигляді він дуже нестійкий і небезпечний. У зв’язку з можливою небезпекою вибуху, нітрогліцерин не зберігають, а відразу переробляють в бездимний порох або вибухові речовини

Негорючий, але сприяє загорянню інших речовин. У вогні виділяє дратівливі або токсичні пари (або гази). Речовина є сильним окислювачем і бурхливо реагує з горючими матеріалами і відновниками. Реагує несумісними речовинами типу ацетилену, лугів, галогенідів і багатьох інших з’єднань приводячи до небезпеки виникнення пожежі та вибуху. Агресивно щодо деяких видів пластику, гуми і полімерних покриттів.

Основними факторами, що впливають на вибуховість вугільного пилу, є її дисперсність і концентрація, вихід летючих речовин, зольність і вологи, а також вид джерела займання і склад повітря.

Суха суміш аміаку з повітрям (4: 3) здатна вибухати.

Пари утворюють з повітрям вибухонебезпечні суміші.

Рідини, здатні до самозаймання

Пероксид натрію, перманганат калію, оксид хрому (VI)

Азотна кислота, суміш азотної та сірчаної кислот, хлор

Пероксид натрію, оксид хрому (VI), оксид марганцю (VII)

Метан відноситься до токсичних речовин, що діють на центральну нервову систему.

Викликає сонливість, а шкідливі домішки, що знаходяться в ньому, при тривалому вдиханні отруюють організм і викликають нудоту, запаморочення, а іноді сильне загальне отруєння.

Безбарвна рідина з характерним запахом. Її пари важчий за повітря і утворюють з ним вибухонебезпечні суміші.

При вдиханні відчувається слабкість, головний біль, запаморочення, з’являються сонливість, нудота, блювота, м’язові посмикування, свербіж та почервоніння шкіри. Потерпілий може знепритомніти.

Викликає гострі і хронічні ураження кровотворних органів, дистрофічні зміни в печінці та нирках, при контактах зі шкірою. дерматити.

Є сильно токсичною отрутою, що впливає на функцію кровотворення організму, також, як і його попередник, бензол. Порушення кровотворення проявляється в ціанозі, гіпоксії. Пари толуолу можуть проникати через неушкоджену шкіру і органи дихання, викликати ураження нервової системи (загальмованість, порушення в роботі вестибулярного апарату), в тому числі необоротне

Токсичність нітрогліцерину пояснюється тим, що він легко і швидко всмоктується через шкіру і слизові оболонки (особливо цьому сприяє слизова ротової порожнини, дихальних шляхів і легенів) в кров. Токсичною дозою для людини вважається 25-50 мг. Доза в 50-75 мг викликає сильне отруєння: відбувається зниження артеріального тиску, з’являється сильний головний біль, запаморочення, почервоніння обличчя, сильне печіння в горлі та під «ложечкою», можлива задишка, непритомність, нерідко спостерігається нудота, блювота, кольки, світлобоязнь, нетривалі і проходять розлади зору, паралічі (особливо очних м’язів), шум у вухах, серцебиття артерій, уповільнення пульсу, синюшність, похолодання кінцівок

Отрута! Дози, які можуть привести в організмі до незворотних змін і викликати смертельне отруєння етиленгліколем, можуть варіюватися від 100 до 700 мл. За даними ряду досліджень для людини летальною дозою є 50-200 мл. При ураженні етиленгліколь смертність дуже висока і становить приблизно 60% всіх випадків отруєння.

Метанол. найнебезпечніший отрута, прийом всередину близько 10 мл метанолу може призводити до важкого отруєння (один із наслідків. сліпота), потрапляння в організм більш 80-150 мілілітрів метанолу (1-2 мілілітра чистого метанолу на кілограм тіла [17]) зазвичай смертельно. Токсичний ефект метанолу розвивається протягом декількох годин, і ефективні антидоти здатні зменшити наноситься шкода. Небезпечний для життя не тільки чистий метанол, але і рідини, що містять цю отруту навіть у порівняно невеликій кількості.

Є депресантом. психоактивних речовиною, гнітючим центральну нервову систему людини

Токсичний, чинить негативний вплив на генетику, органи дихання, зору і шкірний покрив. Робить сильний вплив на нервову систему. Формальдегід занесений до списку канцерогенних речовин.

Речовина може впливати на печінку і нирки, приводячи до функціональних порушень

Пари його отруйні. При попаданні на шкіру фенол викликає хворобливі опіки. При гострих отруєннях. порушення дихальних функцій, ЦНС. При хронічних отруєння. порушення функцій печінки і нирок

Запах і подразнюючу дію слабкі. Сильно діють на нервову систему. Викликають як гострі, так і хронічні отруєння.

Речовина розкладається при розігріві з утворенням токсичних парів, в тому числі оксидів азоту.

Бром і його пари токсичні. Вже при вмісті брому в повітрі в концентрації близько 0,001% (за обсягом) спостерігається подразнення слизових оболонок, запаморочення, носові кровотечі, а при більш високих концентраціях. спазми дихальних шляхів, задуха

Хлор подразнює дихальні шляхи і викликає набряк легенів. При високих концентраціях смерть наступає від 1-2 подихів, при трохи менших концентраціях. дихання зупиняється через 5-25 хв

Кристалічний йод. досить агресивний елемент. Навіть при короткочасному контакті зі шкірою він викликає опіки. При вдиханні пари йоду також отруйні і викликають подразнення та опіки дихальних шляхів. При великих скупченнях на шкірі елемент може всмоктуватися в кров. У великих концентраціях йод чинить руйнівну дію на білкові структури клітин тіла. Розвивається хімічний опік слизових оболонок, біль, набряки. Можливо, розвиток алергічних реакцій і анафілактичного шоку. У разі набряку гортані, бронхів і легенів виникає задуха. Йод добре всмоктується з травного тракту в кров, після чого настає загальне отруєння з ознаками ураження центральної нервової системи, печінки, серцево-судинної системи і нирок.

У високих концентраціях збуджує центральну нервову систему і викликає судоми. Найчастіше смерть надходить через кілька годин або діб після отруєння від набряку гортані і легенів. При попаданні на шкіру може викликати опіки різного ступеня.

Дратує слизові оболонки, викликає головний біль, нудоту, блювоту, болі в грудях, відчуття задухи, печіння в очах, з’являється металевий присмак у роті, сльозотеча

Сірчистий ангідрид подразнює дихальні шляхи, викликає омертвіння рогівки очей. Роздратування супроводжується сухим кашлем, печіння і болем в горлі і грудях, сльозотеча, а при більш сильному воздействіі- блювотою, задишкою, втратою свідомості. Смерть може наступити від задухи і при раптовій зупинці кровообігу в легенях.

Яд. Вражаюча концентрація. 1,2 мг / л при експозиції 3 години, смертельна. 2 мг / л при експозиції 1 годину і 5 мг / л. при експозиції 5 хвилин.

Пари ртуті, як і більшість її хімічних сполук, має дуже високу токсичність. Активно адсорбується штукатурної, деревом, іржею, текстильними матеріалами, деякими марками лінолеуму, склом, металом і ін. Матеріалами. Процес адсорбції звернемо, тому предмети і стіни в приміщенні стають додатковим джерелом зараження парами ртуті

Найсильніший окислювач. При передозуванні: різкий біль в порожнині рота, по ходу стравоходу, в животі, блювота, діарея; слизова оболонка порожнини рота і глотки. набрякла, темно-коричневого, фіолетового кольору, можливий набряк гортані, розвиток механічної асфіксії, опікового шоку, рухового збудження, судом. Смертельна доза для дітей. близько 3 г, для дорослих. 0,3-0,5 г / кг.

Прозора, дуже летюча рідина. Пари її зазвичай безбарвні, мають своєрідним дурманним запахом. Добре змішується з водою. Викликає параліч дихання. При отруєнні відчуваються запах і смак гіркого мигдалю, а також металевий присмак у роті. Потім виникає відчуття печіння в горлі, небо і мову втрачають чутливість. Все це супроводжується шумом у голові, слинотечею, нудотою, блювотою. посилюється задуха.

Всі (неорганічні) ціаніди дуже отруйні

Безбарвний газ, який при температурі нижче 8 ° С конденсується (у безбарвну рідину). Його запах нагадує запах прілого фруктів або сіна. Він важчий за повітря, мало розчинний у воді. Перші ознаки отруєння з’являються не відразу (через 4-8 год), виникають незначні позиви до кашлю, першіння і печіння в носоглотці, потім починається сильний кашель, задишка, обличчя і губи синіють

Свинець і його сполуки токсичні. Особливо отруйні водорозчинні, наприклад, ацетат свинцю і летючі, наприклад, тетраетилсвинець з’єднання.

При гострому отруєнні наступають болю в животі, в суглобах, судоми, непритомність. Свинець може накопичуватися в кістках, викликаючи їх поступове руйнування, концентрується в печінці та нирках.

Особливо небезпечно вплив свинцю на дітей: при тривалому впливі він викликає розумову відсталість і хронічні захворювання мозку.

Токсичний. Початкові форми захворювання проявляються відчуттям сухості і болем в носі, першіння в горлі, утрудненням дихання, кашлем і т.д. При тривалому контакті розвиваються ознаки хронічного отруєння: головний біль, слабкість, диспепсія, втрата у вазі і ін. Порушуються функції шлунка, печінки і підшлункової залози. Можливі бронхіт, астма, дифузний пневмосклероз. При впливі на шкіру можуть розвиватися дерматити, екземи.

Сполуки хрому мають канцерогенну дію.

Шкідливі хімічні речовини. Довідник. За редакцією доктора біологічних наук, професора В.А. Филова. Ленінград «Хімія», Ленінградське відділення, 1988

Швидкість хімічної реакції. Закон дії мас для гомогенних і гетерогенних реакцій. Сутність константи швидкості. Порядок і молекулярної реакції.

Швидкість хімічної реакції. зміна кількості речовини одного з реагуючих речовин за одиницю часу в одиниці реакційного простору. Є ключовим поняттям хімічної кінетики. Швидкість хімічної реакції. величина завжди позитивна, тому, якщо вона визначається по вихідній речовині (концентрація якого зменшується в процесі реакції), то отримане значення домножается на.1.

вираз для швидкості буде виглядати так:

Гомогенної називається система, що складається з однієї фази, гетерогенної. система, що складається з декількох фаз.

Приклад гомогенної системи. будь-яка газова суміш (суміш азоту з киснем).

Приклад гетерогенної системи. вода з льодом, насичений розчин з осадом, вугілля і сірка в атмосфері повітря.

Швидкість гомогенної реакції називається кількість речовини, що вступає в реакцію або утворюється при реакції за одиницю часу в одиниці об’єму системи.

Швидкість гетерогенної реакції називається кількість речовини, що вступає в реакцію або утворюється при реакції за одиницю часу на одиниці площі поверхні фази.

Швидкість реакції в гомогенної системі називається зміна концентрації будь-якого з речовин, що вступають в реакцію або утворюються при реакції, що відбуваються за одиницю часу.

Бувають випадки, коли реакція відбувається в результаті одночасного зіткнення трьох частинок. Наприклад, для реакції 2А Б = В (або 2А Б = В Г.) кінетичне рівняння має виглядати так:

кінетичне рівняння для швидкості реакції записується в такий спосіб:

Воно являє собою твір концентрацій реагентів, кожна з яких взята в ступеня, рівний числу молей відповідного речовини в повному рівнянні реакції. Це не що інше, як математична запис ЗАКОНУ ДІЇ МАС.

Константа РІВНОВАГИ величина, яка визначає для даної хім. р-ції співвідношення між термодинамич. активностями вихідних в-в і продуктів в стані хім. рівноваги.

У загальному випадку

де vi і v’j. коефіцієнти вихідних в-в Аi (i = 1,2. q) і продуктів р-ції А’j (j = 1, 2. r), активності яких брало соотв. константа рівноваги.

кисень

Кисень O2. Кисень є найпоширенішим елементом на землі і становить 46% по масі всіх існуючих хімічних елементів. Друге місце займає кремній (24%), потім залізо, кальцій і інші. Кисень кольору і запаху не має. Рідкий кисень являє собою рідину блакитного кольору (температура сжіженія.183 ° С). Рідкий кисень замерзає при температуре.219 ° С.

Газ кисень трохи важчий за повітря. При електричних розрядах утворює молекулу озону O3. газ блакитного кольору. Особливо велика кількість цього озону утворюється під час грози. Ви, напевно, відчували приємний свіжий запах, виходячи на вулицю, після сильної зливи з грозою. Це озон. Сам по собі в невеликих кількостях він не отруйний, навіть корисний для дихання. Але концентрований озон досить шкідливий.

Розглянемо деякі хімічні властивості кисню. Як хімічний елемент, кисень. сильний окислювач. Суміш 2-х обсягів водню і одного об’єму кисню є так званий «гримучий газ». Суміш цих газів особливо вибухонебезпечна при підвищеній температурі. Кисень також сам по собі вибухонебезпечний: на повітрі при високій температурі він вибухає з утворенням парів води. Як хімічний елемент кисень легко окисляє метали. З деякими з них взаємодіє прямо при кімнатній температурі (в основному це лужні метали). Деякі чисті метали утворюють щільну захисну оксидну плівку на своїй на поверхні (алюміній, мідь), завдяки якій вони не руйнуються. До таких металів ще можна віднести магній, цинк, особливо золото і платина, які стійкі навіть до дії сильних кислот (сірчаної кислоти, азотної кислоти, соляної кислоти, хлорного кислоти HClO4). Якщо внесенні в судину, де міститься газ кисень, нагрітий метал, то останній швидко і яскраво спалахує, утворюючи оксид. Газ кисень при нагріванні вступає в реакцію з неметалами, окислюючи їх до оксидів. Часто реакції з киснем супроводжується виділенням великої кількості теплоти і світлової енергії. Типовий приклад. реакція горіння. Наприклад, всі органічні сполуки (крім побічних продуктів реакції: сполук сірки S, хлору Cl2, азоту N) згоряють з утворенням вуглекислого газу CO2 і води H2O.

Чистий вуглець Кристал. алмазу

Елемент вуглець C: Самая найпростіша і знайома нам форма вуглецю. це графіт.черний, з металевим блиском, досить крихкий. З графіту може бути отриманий штучний алмаз. Алмаз є одним з найбільш твердих і тугоплавких (t пл. 4000 ° С) речовин. У той же час алмаз крихкий: його досить легко розколоти на частини. Для цього ювеліри користуються ножем, по якому вдаряють молотком. Мало хто знає, що ця форма вуглецю. алмаз має дуже високу теплопровідність. проводить тепло краще, ніж багато чисті метали (в 4 рази краще, ніж мідь). У той же час алмаз не проводить електричний струм. Часто алмаз має той чи інший відтінок. Відомі алмази оранжевого, блакитного, рожевого, жовтого, коричневого, молочно-білого, синього, зеленого, сірого і навіть чорного кольору. Забарвлення алмазу пов’язана як з дефектами в їх кристалічній структурі, так і з заміщенням частини атомів вуглецю на атоми бору, азоту і навіть алюмінію. Сіра і чорна забарвлення алмазів обумовлена ​​включеннями графіту.

Графіт. найбільш стійка при кімнатній температурі аллотропная модифікація вуглецю. Теоретично всі алмази повинні були вже давно перетворитися на графіт, але з помітною швидкістю така реакція йде лише починаючи з температури близько 1000 ° С, а при 2000 ° С вона відбувається майже миттєво. Однак з практичної точки зору набагато більший інтерес представляє зворотний процес. перетворення графіту в алмаз. Це стає можливим при температурі близько 3000 ° С і тиску 3106 атм. На жаль, алмази, які вдається отримати з графіту, звичайно дуже дрібні і невисокої якості. Вони можуть бути використані лише для технічних цілей.

Необроблений алмаз. У такому вигляді його знаходять в природі гранований алмаз. діамант

У природі алмази виростають в кімберлітових трубках у вигляді включень, лійкоподібної форми розломах земної кори, заповнених породою кимберлитом. При руйнуванні (вивітрюванні) трубок алмази переходять в розсипи. Алмаз зустрічається в природі у вигляді безформної прозорої маси. Алмаз-це чистий вуглець. інша форма вуглецю з відмінним структурною будовою від графіту, дуже твердий (твердість алмазу прийнята в технічній літературі за одиницю).

Ми звикли бачити, що при нагріванні тіла з твердого стану переходить до ліквідність. Але для хімічного елемента вуглецю ця версія є хибною. Якщо нагріти елемент вуглець до 3500 ° С, то ми побачимо, що він, минаючи рідку фазу, переходить в газоподібний стан (переганяється).

Вуглець має властивість вбирати як губка різні барвники і запахи. Наприклад, якщо в чорнильний розчин покласти шматочок вугілля, то ми можемо незабаром помітити достатню різницю між кольором початкового розчину і розчину, де знаходився шматочок вугілля. Відомо, що у такий спосіб користуються для нейтралізації різних отрут в організмі. В аптеках можна знайти вуглець у вигляді таблеток під назвою ” активоване вугілля ”. звичайнісінький вуглець, тільки очищений і придатний для прийняття організмом.

Величезна кількість елемента вуглецю знайдено в космосі, на великих астероїдах, в підставах планет, в складі комет. Ізотопи вуглецю є результатом термоядерного синтезу і розпаду інших хімічних елементів.

Розглянемо деякі хімічні властивості вуглецю

Хімічний елемент вуглець відмінний відновник. При високій температурі, з його допомогою синтезують велику кількість органічних сполук (їх набагато більше, ніж неорганічних). У промисловості за допомогою вуглецю отримують деякі чисті метали, відновлюючи їх з їх оксидів. Явним прикладом може служити відновлення чистого заліза з його оксиду в середовищі вуглецю при нагріванні. Залежно від того, скільки кисню подається на окислення вуглецю (спалювання вуглецю), утворюються різні оксиди вуглецю.

При спалюванні вуглецю в атмосфері, слабо збагаченої киснем, утворюється чадний газ (кольору і запаху не має), але має задушливу здатність. Чадний газ. CO. має велику хімічну активність. При попаданні в організм людини може викликати запаморочення, тому що забирає з крові кисень, перетворюючись на вуглекислий газ CO2. З цієї ж причини (взаємодії з киснем і утворення вуглекислого газу) розпалювати багаття в закритому просторі не рекомендується. Навіть звичайний всім знайомий вуглекислий газ CO2 при концентрації в 10% викликає хворобливі відчуття і задуха. При дії сонячного світла оксид вуглецю CO може прореагувати з хлором, утворивши при цьому дуже отруйний газ фосген COCl2. При електричному розряді між графітовими електродами в атмосфері азоту утворюється дуже отруйний газ ціан CN. Всі органічні сполуки мають в своєму складі хімічний елемент вуглець. Саме за цим принципом і дають їм визначення.

Пограти в автомати завжди можна на Вулкан Росія офіційний сайт казино

опис розробки

учні повинні мати уявлення про кисень, як про просте речовині;

знати склад, властивості кисню;

вміти складати рівняння реакцій, що доводять хімічні властивості кисню (взаємодія з простими і складними речовинами);

знати склад повітря, умови реакції горіння;

знати склад оксидів, вміти складати їх формули і давати назви;

знати круговорот кисню в природі, його роль в житті людини і живих організмів.

Устаткування: пробірка, колба, газовідвідна трубка, сірники, спиртівка, перманганат калію, вапняна вода, вугілля.

I. Організаційний момент.

У вчителя заготовлений комплект карток з прізвищами та іменами всіх учнів класу. Картки я перетасовував і кладуться стопкою на стіл. Одна з карток, природно, виявляється нагорі. Саме її власнику і буде запропоновано в кінці уроку виступити з відповіддю за тим матеріалом, який ми розглянемо на сьогоднішньому уроці першому.

II. Оголошення теми уроку. Пояснення нового матеріалу.

Ми будемо на уроці вивчати тему “Кисень. Властивості кисню “.

Слайд “Повітря одна з чотирьох стихій нашої планети”.

У 1774 році фр. Вчений Антуан Лоран Лавуазьє, довів, що повітря. це суміш в основному двох газів азоту і кисню.

Доказом того, кисень входить до складу повітря можна побачити в наступному досвіді. Демонстрація досвіду. склад повітря.

Повітря, яким ми дихаємо, на 1/5 складається з кисню.

Карл Вільгельм Шеєле, знаменитий шведський хімік виділив кисень при нагріванні селітри. KNO3. нітрату калію. Джозеф Прістлі, англієць виділив кисень, прожарюючи оксид ртуті.

ОТЖЕ :. Кисень на Землі. найпоширеніший елемент. Кисень. життєво важливий елемент. Він забезпечує обмін речовин в живій природі. Демонстрація відео “Значення кисню”.

Кисень у вільному стані існує у вигляді двохатомних молекул О2. а також у вигляді аллотропной модифікації кисню. озону. трехатомного молекули О3.

Слайд “Моделі молекул кисню і озону”.

Аллотропия. явище, коли один і той же елемент утворює кілька простих речовин.

О2 і О3. різний кількісний склад молекул, однаковий якісний (елемент кисень), отже речовини мають різні властивості.

О2. газоподібна речовина, не має кольору, смаку, запаху, малорастворим в воді (1 V (H2O) розчиняється 3, 1 V (О2)), але краще ніж N2. тому вода завжди збагачена киснем. Трохи важче повітря 1л. О2 при н. у. важить. 1, 43 г. а 1л. Повітря при н. у. важить 1, 29 м О2. скраплюється при дуже низькій температурі (. 183 ° С), а при (. 219 ° С) він твердне. Цікаво, рідкий і твердий кисень блакитного кольору.

На даному етапі уроці проведення физминутки.

Кисень взаємодіє з простими речовинами (металами і неметалами) і складними речовинами при нагріванні при цьому виділяється теплота і світло. Такі реакції називають реакціями горіння.

Слайд “Взаємодія кисню з металами і неметалами”.

Демонстрація дослідів (відеозапис): взаємодія кисню з магнієм, вуглецем, сіркою. Далі фосфором. Фосфор горить яскравим полум’ям з утворенням білого диму, що складається з твердих частинок оксиду фосфору (V). Запис рівнянь в зошиті.

Демонстрація досвіду: взаємодія вуглецю з киснем

Висновок: продуктом реакції горіння вугілля є СО2. оксид вуглецю (IV).

Запишемо рівняння реакції: З О2. СО2 (записати умова реакції).

Оксиди. це складні речовини, які складаються з двох елементів одним з, яких є кисень.

Майже всі хімічні елементи утворюють оксиди. Винятком є ​​інертні елементи. Відомі елементи, які безпосередньо з киснем не зливаються. До них відноситься Au і деякі інші.

Далі вчитель розглядає реакції горіння складних речовин.

Урок хімії “Кисень. Властивості кисню”

вміст розробки

8 клас тема уроку “Кисень. Властивості кисню”

учні повинні мати уявлення про кисень, як про просте речовині;

вміти складати рівняння реакцій, що доводять хімічні властивості кисню (взаємодія з простими і складними речовинами);

знати склад повітря, умови реакції горіння;

знати склад оксидів, вміти складати їх формули і давати назви;

знати круговорот кисню в природі, його роль в житті людини і живих організмів.

Устаткування: пробірка, колба, газовідвідна трубка, сірники, спиртівка, перманганат калію, вапняна вода, вугілля.

I. Організаційний момент.

У вчителя заготовлений комплект карток з прізвищами та іменами всіх учнів класу. Картки я перетасовував і кладуться стопкою на стіл. Одна з карток, природно, виявляється нагорі. Саме її власнику і буде запропоновано в кінці уроку виступити з відповіддю за тим матеріалом, який ми розглянемо на сьогоднішньому уроці першому.

II. Оголошення теми уроку. Пояснення нового матеріалу. презентація

Ми будемо на уроці вивчати тему “Кисень. Властивості кисню “.

Слайд “Повітря одна з чотирьох стихій нашої планети”.

З атомів світ створювала Природа.
Два атома легких взяла водню.
Додала атом один кисню
І вийшла частка води,
Море води, океани і льоди.
Став кисень мало не скрізь начинкою.
З кремнієм він обернувся піщинкою.
У повітря потрапило кисень,
Як не дивно,
А з блакиті глибини океану.
І на Землі з’явилися рослини,
Життя з’явилася: дихання, горіння.
Перші птахи і перші звірі,
Перші люди, що жили в печері.
Вогонь добували за допомогою тертя,
Хоча і не знали причини горіння.
Роль кисню на нашій Землі
Зрозумів великий Лавуазьє.

У 1774 році фр. Вчений Антуан Лоран Лавуазьє, довів, що повітря. це суміш в основному двох газів азоту і кисню.

Доказом того, кисень входить до складу повітря можна побачити в наступному досвіді. Демонстрація досвіду. склад повітря.

Висновок: вода в циліндрі піднімається, т. К. При горінні витрачається тільки кисень, азот в реакцію не вступає. Вода зайняла обсяг згорілого кисню.

Повітря, яким ми дихаємо, на 1/5 складається з кисню.

Карл Вільгельм Шеєле, знаменитий шведський хімік виділив кисень при нагріванні селітри. KNO3. нітрату калію. Джозеф Прістлі, англієць виділив кисень, прожарюючи оксид ртуті.

ОТЖЕ :. Кисень на Землі. найпоширеніший елемент. Кисень. життєво важливий елемент. Він забезпечує обмін речовин в живій природі. Демонстрація відео “Значення кисню”.

Кисень з маслом реакція

Кисень у вільному стані існує у вигляді двохатомних молекул О2. а також у вигляді аллотропной модифікації кисню. озону. трехатомного молекули О3.

Слайд “Моделі молекул кисню і озону”.

Аллотропия. явище, коли один і той же елемент утворює кілька простих речовин.

О2 і О3. різний кількісний склад молекул, однаковий якісний (елемент кисень), отже речовини мають різні властивості.

Слайд “Фізичні властивості кисню”.

О2. газоподібна речовина, не має кольору, смаку, запаху, малорастворим в воді (1 V (H2O) розчиняється 3,1 V (О2)), але краще ніж N2. тому вода завжди збагачена киснем. Трохи важче повітря 1л. О2 при н. у. важить. 1,43 м, а 1 л. Повітря при н. у. важить 1,29 м О2. скраплюється при дуже низькій температурі (- 183 ° С), а при (-219 ° С) він твердне. Цікаво, рідкий і твердий кисень блакитного кольору.

На даному етапі уроці проведення физминутки.

Слайд “Хімічні властивості кисню”.

Кисень взаємодіє з простими речовинами (металами і неметалами) і складними речовинами при нагріванні при цьому виділяється теплота і світло. Такі реакції називають реакціями горіння.

Слайд “Взаємодія кисню з металами і неметалами”.

Демонстрація дослідів (відеозапис): взаємодія кисню з магнієм, вуглецем, сіркою. Далі фосфором. Фосфор горить яскравим полум’ям з утворенням білого диму, що складається з твердих частинок оксиду фосфору (V).Запісь рівнянь в зошиті.

Демонстрація досвіду: взаємодія вуглецю з киснем

Висновок: продуктом реакції горіння вугілля є СО2. оксид вуглецю (IV).

Запишемо рівняння реакції: З О2. СО2 (записати умова реакції).

Оксиди. це складні речовини, які складаються з двох елементів одним з, яких є кисень.

Майже всі хімічні елементи утворюють оксиди. Винятком є ​​інертні елементи. Відомі елементи, які безпосередньо з киснем не зливаються. До них відноситься Au і деякі інші.

Далі вчитель розглядає реакції горіння складних речовин.

Питання для перевірки знань записані на окремих аркушах зі зворотного боку дошки. Учитель відкриває картку з комплекту, оголошує прізвище та ім’я першого відповідального.

Назвіть хімічний елемент найпоширеніший в земній корі? До складу, яких сполук входить цей елемент? Яке значення має кисень у житті рослин і тварин?

БАХ! Епічність вибух гримучого газу. Хімія. Просто

О2. при звичайних умовах рідина? Яка властивість О2 пояснює існування життя у воді?

У яких з’єднаннях валентність визначена неправильно
II III II II IVII FeО, СаО, SО2? Як називаються ці сполуки?

В результаті, яких реакцій утворюються оксиди? Які вчені відкрили О2 і вивчили його властивості?

сума, речовини, вибухонебезпечна

Скласти рівняння реакції горіння складного речовини Н2S?

Кисень нам потрібен кожен день. Без кисню біда: адже він потрібен для дихання і горіння, без нього немає ні життя, ні тепла. Це найголовніше речовина на Землі.

IV. Домашнє завдання. Учитель роздає індивідуальні картки.

інформація

Екологія ДОВІДНИК

речовина, що поглинає кисень

Забруднюючі органічні речовини, взаємодіючи з розчиненим киснем, окислюються до вуглекислого газу і води, споживаючи різну кількість кисню. Через це було введено узагальнений показник, що дозволяє оцінити сумарну кількість забруднень у воді, поглинають кисень. [. ]

Швидка мінералізація органічної речовини в грунті йде лише завдяки спільній життєдіяльності різних груп мікроорганізмів. Розвиток облігатних анаеробних бактерій в грунті було б неможливо, якби поряд з ними не розвивалися аеробні бактерії, що поглинають молекулярний кисень. Розвиток в грунті нитрифицирующих бактерій другої фази процесу немислимо без життєдіяльності нитрифицирующих бактерій першої фази, що окислюють аміак в азотної кислоти. [. ]

Серед різних видів стічних вод з високим м органічних речовин, що поглинають кисень водойм, особливо багато в НДР стічних вод від переробки вугілля. Ці води, що містять головним чином одно- і багатоатомні феноли, жирні кислоти і азотисті сполуки, на 90-92% можуть бути очищені від фенолів екстракцією або перегонкою з водяною парою. Решта «розбавлені води» з БПКз (біохімічне ¡споживання кисню за 5 діб) близько 15-20 г-1 л піддають біологічному очищенню або очищенні шляхом адсорбції містяться в них речовин активної пилом або золою. Залишкові феноли майже повністю адсорбуються активної пилом, що містяться ж у воді жирні кислоти не зазнають жодних змін, тому стічні води в більшості випадків не можуть вважатися настільки знешкоджених, щоб їх можна було спускати в водойми. [. ]

Забруднення води. Стічні води можуть бути забруднені природними продуктами: відходами, що поглинають кисень; взвесями; різними отруйними речовинами; нафтою, нафтопродуктами, різними відходами підприємств органічного синтезу, детергентами, точний склад яких невідомий. [. ]

Не втратили свого значення і показники БПК2, БСК5 та ін., Оскільки знання кількості органічних речовин, найбільш швидко поглинають розчинений у водоймах кисень, часто виявляється необхідним. [. ]

З усіх газів, що містяться в атмосфері, найбільше значення для діяльності живих організмів мають містяться в ній кисень, вуглекислий газ, озон і водяний нар. Кисень використовується в процесах дихання, окислення органічної речовини або неорганічних елементів. Вуглекислий газ витрачається під час фотосинтезу автотрофними рослинами і виділяється при розкладанні органічного детриту. Озон є своєрідним фільтром, що поглинає переважну частину короткохвильового сонячної радіації. [. ]

Зябра риб діють як легкі. Найдрібніші червоні волокна, прикріплені до зябрової дузі, містять численні кров’яні клітини, які поглинають з води розчинений кисень і віддають вуглекислий газ. Нестача кисню призводить до смерті від задухи. У природних умовах це може статися взимку в дрібних озерах і ставках, покритих льодом і снігом протягом тривалого часу. Однак частіше до таких наслідків призводить бактеріальне розкладання органічних речовин, що містяться в стічних водах, внаслідок чого виснажуються запаси розчиненого кисню. При зливі в водойми побутових стічних вод без належної очистки, а також забруднених зливових вод розчиненого кисню може зменшитися. Це призводить або до загибелі риб, або до їх відходу в інші місця. В кінці літа після декількох місяців теплової стратифікації в глибоких евтрофіцірованних озерах застійна вода поблизу дна може містити занадто мало кисню, що змушує риб жити в біліше теплій воді біля поверхні. Сильне цвітіння водоростей у верхньому шарі може в певних умовах призвести до різкого зменшення кисню протягом однієї ночі, що призводить до загибелі риби. [. ]

Забруднення, По Р. Парсон, забруднення поділяють в залежності від типу, джерела, наслідків та заходів контролю на: стічні води та інші нечистоти, які поглинають кисень; носії інфекції; речовини, що представляють поживну цінність для рослин; мінерали і неорганічні кислоти і солі; тверді стоки; радіоактивні речовини і т. д. (рис. 68). [. ]

Детальні вимірювання pH в присутності і під час відсутності мембран підтвердили, що цей ефект пов’язаний з дією іонів ОЦ [9]. Подальші дослідження мембран живих мікроорганізмів в присутності речовин, що поглинають 02 “, привели до зниження чутливості при непрямому хімічному дії радіації [10, 11]. Після проведення експериментальних досліджень на мишах, які піддавалися впливу радіації різної потужності, було встановлено, що ферменти, відомі як дезактиватори збудженої форми кисню, оберігають білі кров’яні тільця, відповідальні за захист від інфекційних захворювань [12]. [.]

Якщо лімітують факторами біосфери є рідка вода і сонячне світло, то оптимум життя доводиться на поверхню розділу середовищ. Дослідження фотосинтезу показали, що часто найбільший вихід органічних речовин дають рослини, здатні використовувати всі три фази: тверду, рідку і газоподібну. Прикладом може служити очерет звичайний, Phragmites communia. Всмоктування води для нього полегшується постійним тиском рідини на донні опади. Необхідний для існування вуглекислий газ очерет отримує з газоподібного середовища, в якій швидкість проникнення газу через поглинаючі поверхні найбільш висока; кисень теж легше отримувати з повітря, ніж з води; нарешті, всі інші елементи легше витягувати з розчину в капілярної воді осаду. [. ]

Основні фотохімічні реакції протікають за участю оксидів азоту і вуглеводнів під дією сонячної радіації, причому більша частина фотохімічних атмосферних реакцій. бімолекулярні. Передбачається, що у верхніх шарах атмосфери, на рівні більше 30 км від земної поверхні, де ці реакції протікають за участю сонячного випромінювання з довжиною хвилі коротше 290 нм, відбувається повний розпад як органічних, так і неорганічних речовин, що потрапили з біосфери. Складні молекули різних хімічних сполук розпадаються, повертаючись в приземний шар у вигляді діоксиду вуглецю, кисню, азоту, парів води та ін. В приземному шарі, де ультрафіолетовий ділянку Spectra обмежений і починається з 290 нм, первинні фотохімічні реакції можуть відбуватися з речовинами, що поглинають радіацію в цій області Spectra [9]. [. ]

При збільшенні концентрації вуглекислого газу в повітрі збільшується перехід С02 в розчин, в результаті чого підвищується концентрація в ньому водневих іонів, і, навпаки, при зменшенні кількості вуглекислого газу в повітрі С02 виділяється з розчину. Збагачення вуглекислотою ґрунтового розчину посилює розчиняє дію його на мінеральні сполуки грунту (фосфати і карбонати кальцію і ін.), Сприяє переведенню їх в засвоювані для рослин форми. У той же час дуже висока вуглекислоти і недолік кисню в ґрунтовому повітрі (наприклад, при надмірній вологості і поганої аерації ґрунту) негативно впливають на розвиток рослин і мікроорганізмів. При нестачі кисню погіршуються дихання і ріст коренів, зменшується їх поглинає поверхню і засвоєння рослинами поживних речовин. В умовах поганої аерації, при зниженні концентрації кисню в ґрунтовому повітрі в грунті починають переважати анаеробні, відновлювальні процесссов. Хороша аерація грунту і інтенсивний газообмін ґрунтового повітря з атмосферним сприяє збагаченню вуглекислим газом приземного шару повітря і в той же час створює в грунті більш сприятливі умови для розвитку ґрунтових мікроорганізмів, для харчування і росту рослин. [. ]

Надходження органічних забруднень у водойму часто сприяє бурхливому розвитку синьо-зелених водоростей, що призводить до так званого «цвітіння» води і обростання підводних предметів, т. Е. До розвитку на їх поверхні деяких бактерій, грибів, водоростей, найпростіших. Залежно від природи і кількості розвиваються водоростей цвітіння води може грати або позитивну роль, прискорюючи самоочищення води, або негативну, погіршуючи фізико-хімічні її властивості. Під час масового цвітіння вода стає каламутною, зеленої, в ній з’являються неприємні присмаки і запахи, і вона робиться непридатною для водопостачання населення. При масовому відмиранні водоростей утворюються різні продукти їх розпаду, що поглинають кисень з води і токсичні речовини. Все це викликає вторинне забруднення водойми. [. ]