Суміш вид суміші спосіб розділення суміші

Table of Contents

Конспект з хімії 7 клас Способи розділення сумішей. Лабораторний досвід «Очищення забрудненої кухонної солі»

Розділ довгострокового планування: 7.1а

Способи розділення сумішей. Лабораторний досвід «Очищення забрудненої кухонної солі»

7.1.4.1. Розрізняти види сумішей і проводити експеримент з розділення сумішей.

Вміти очистити забруднену кухонну сіль.

Проводить експеримент з розділення сумішей.

Оволодіти термінами: однорідні і неоднорідні суміші, фільтрування, випарювання, відстоювання, хроматографія, дистиляція, перегонка, фільтрат; вміти використовувати їх в усній і письмовій мові.

Цінності, засновані на національній ідеї «Мәңгілік їв»: повага, співробітництво, праця і творчість; освіту протягом усього життя, ведення здорового способу життя, охорона навколишнього середовища.

Природознавство поняття «речовина» і «суміші», фізика «розчинність речовин»

Техніка безпеки при виконанні дослідів, поняття «хімічний елемент», «хімічна сполука», «суміші».

Види вправ, запланованих на урок:

Привітання. Психологічний настрій.

Для створення сприятливого психологічного настрою учнів на роботу, активізації уваги учнів. Учитель:

Я думаю, що цей день принесе нам радість спілкування один з одним. Сядьте зручно, закрийте очі і повторюйте за мною: «Я в школі, я на уроці. Я радію цьому. Увага моє зростає. Я як розвідник, все зауважу. Пам’ять моя міцна. Голова мислить ясно. Я хочу вчитися. Я готовий до роботи. Я працюю”

Учитель: Ми живемо в дивовижному світі речовин. У житті ми зустрічаємося ні з чистими речовинами, а із сумішами. Ми вдихаємо повітря, який містить кисень, використовуємо для пиття воду, молоко, чай та інші напої. Для вивчення властивостей речовин, для приготування лікарських препаратів потрібні чисті речовини. Для їх отримання необхідно знати способи розділення сумішей. Сьогодні ми познайомимося з основними способами розділення сумішей.

Учитель роздає картки із заздалегідь підготовленими картинками з зображеннями хімічних сполук і сумішей.

Учитель: У вас у кожного в руках є смислова картка. Пропонується поділитися на дві групи.

В першу групу будуть входити учні, у яких на картках зображено хімічна сполука. До другої групи. Суміш.

(Чай, лимонад, цукор, кухонна сіль, питна сода, пісок, річкова вода, сульфід заліза)

В якості розминки пропонується стратегія

1 група. Виграшний шлях становить. Чисте речовина

2 група. Виграшний шлях становить. Суміш

спосіб, розділення

На інтерактивну дошку виводяться правильні відповіді

Суміш вид суміші спосіб розділення суміші

У попередніх параграфах ви познайомилися з речовинами, що складаються з однакових молекул. Це, наприклад, вода, гази кисень і водень, вуглекислий газ. Такі речовини називаються чистими. У природі чисті речовини практично не зустрічаються. Вони знаходяться у вигляді суміші один з одним.

Так, природного сумішшю газів є повітря, що оточує нашу планету. До складу повітря входять кілька речовин в газоподібному стані: азот (78/100) і кисень (21/100), а також вуглекислий газ, водяна пара і деякі інші гази.

У побуті ми також постійно стикаємося із сумішами. Наприклад, сумішшю є смачний шоколад. Його складові (компоненти). Какао, молоко і цукор. Однак молоко і какао. Це не чисті речовини, а також суміші багатьох компонентів.

Таблетки містять суміш лікарського речовини з цукром або крейдою (рис. 9.1). Навіть стіни будівель покривають сумішшю води, крейди та інших речовин. Побілкою.

Приклад суміші, яку роблять в кожному будинку. Тісто. Для того щоб приготувати тісто, потрібно з’єднати кілька компонентів. Борошно, воду, кухонну сіль, цукор. Якщо все це ретельно змішати, суміш стане однорідною, тобто окремі компоненти в ній будуть невиразні.

Часто для отримання сумішей необхідно використовувати спеціальні машини. Так, для отримання бетону. Суміші цементу, піску, дрібних камінчиків і води. Застосовують бетономішалки (рис. 9.2).

Іноді рідини теж важко змішати. Наприклад, рослинне масло і оцет використовують для приготування однорідної суміші. Соусу. Наллємо масло в склянку з оцтом (рис. 9.3, а). Якщо їх з’єднати не перемішуючи, рослинне масло виявиться зверху, так як його щільність менше щільності оцту (рис. 9.3, б). Тому змішувати їх потрібно ретельно (рис. 9.3, в).

Поділ сумішей. Часто суміші необхідно розділити на компоненти, з яких вони складаються. Ми ознайомимося з деякими із способів поділу сумішей.

Розглянемо найпростіший спосіб поділу сумішей. Відстоювання. Він заснований на відмінності в щільності компонентів суміші.

Як отримати прозорий апельсиновий сік? Свіжовіджатий сік мутний, так як містить м’якоть (рис. 9.4). Дамо йому відстоятися і через деякий час побачимо, що частинки м’якоті опустилися на дно, оскільки вони мають велику щільність, ніж вода. У верхній частині судини сік став прозорішим. Акуратно злити його в окремий посуд (рис. 9.5).

Таким же способом можна розділити суміш води і жиру. Тільки, на відміну від частинок м’якоті, жир не «піде на дно», а спливе на поверхню, тому що має меншу, ніж вода, щільність.

Наступні способи розділення сумішей. Це просіювання і фільтрування. Вони засновані на тому, що частинки, з яких складається суміш, мають різні розміри.

Всі знають: щоб очистити борошно від домішок, її потрібно просіяти через сито. Найдрібніші частинки борошна проходять через осередки, а частки великих розмірів залишаються на дні сита. Просіювання. Це поділ суміші твердих частинок різного розміру.

А якщо одна з речовин, що складають суміш. Рідина? Тоді роль сита буде виконувати фільтр. Фільтр можна виготовити з марлі або із спеціальної фільтрувального паперу (рис. 9.6).

Продовжимо освітлити апельсиновий сік: припустимо його через фільтр. Фільтр затримає найдрібніші частинки м’якоті, що залишилися в соку після відстоювання (рис. 9.7).

Таким же способом очищають нерафінована (тобто неочищена) рослинне масло, роблячи його більш прозорим.

Речовини, що складаються з однакових молекул, називаються чистими. При змішуванні чистих речовин утворюються суміші.

У природі чисті речовини зустрічаються рідко. Найчастіше вони є компонентами сумішей. Прикладом природної суміші речовин є повітря.

Способи розділення сумішей: просіювання, фільтрування, відстоювання. Просіювання і фільтрування засновані на відміну в розмірах частинок компонентів суміші, а відстоювання. На відміну в щільності компонентів.

У ємність налили рослинне масло і спирт, ретельно перемішали. Щільність рослинного масла 0,92 кг / л, а спирту. 0,79 кг / л. Суміш відстоялася. Що сталося через деякий час:

Рослинне масло виявилося під спиртом (рис. 9.8, а);

Рослинне масло виявилося над спиртом (рис. 9.8, б)? Чи згодні ви з твердженням, що масло виявилося над спиртом? Відповідь обґрунтуйте.

Вчимося пояснювати практичні дії.

Щоб відокремити бульйон від жиру, каструлю з бульйоном помістили в холодильник.

Як виглядало вміст каструлі після того, як її вийняли з холодильника?

Чи згодні ви з тим, що затверділий жир виявився на поверхні, а знежирений бульйон у вигляді рідини. Внизу?

Запропонуйте подальші дії з очищення бульйону.

Який з методів розділення суміші застосували?

Читаємо і аналізуємо науковий текст. Для поділу суміші можна скористатися тим, що всі речовини мають різні температури затвердіння. Цей спосіб називається виморожуванням.

Оливкова олія є сумішшю двох омпонента. Для того щоб розділити цю месь, поставимо пляшку з оливковою олією; холодильник. Температура затвердіння дного компонента составляет.6 ° С, а другого.10 ° С. Температура повітря в холодильнику т 0 ° С до 4 ° С. Отже, компонент температурою затвердіння 10 ° С замерз-1ет. Затвердіє. Можна спостерігати цікавлюся картину (рис. 9.9), коли частина вмісту пляшки. Рідина, а частина. Тверде їло. Залишилося тільки злити рідку частину.

Поясніть, чому в холодильнику за твердевает рідина з температурою твердіння 10 ° С.

Чи можна розділити на компоненти оливкова олія, якщо помістити його в морозильну камеру, де температура воздуха.10 ° С?

Наведіть приклади твердих і рідких сумішей.

З переліку виберіть спочатку природні суміші, а потім суміші, приготовлені людиною.

Повітря, нафту, томатний сік, річкова вода, соус, бетон, мюслі, шоколад, молоко, грунт.

На носик чайника для заварювання часто прикріплюють ситечко. Для чого 7 Яку суміш при цьому розділяють? Який спосіб застосовують?

«Поділ. За допомогою відстоювання грунтується на відмінності в. Речовин. »

«. Сумішей за допомогою. Грунтується на відмінності розмірів частинок. »

спосіб, розділення

Що частіше зустрічається в природі. Чисті речовини або суміші?

Який спосіб поділу сумішей використовують господині, коли роблять сир з кислого молока?

Максим приготував в банку суміш з піску, глини та дерев’яної стружки. Він запропонував Каті визначити, чим є вміст банки. Чистою речовиною або сумішшю. Катя впоралася з цим завданням. Що вона зробила?

Це матеріал з підручника Природознавство 5 клас Т.І. Базанова

Суміші. Способи розділення сумішей

Конспект уроку хімії може бути застосований по даній темі для учнів 7-8 класів

Перегляд вмісту документа «Суміші. Способи розділення сумішей »

Тема: «Суміші. Способи розділення сумішей »

Освітні: Ознайомити учнів з видами сумішей, способами розділення сумішей.

Розвиваючі: розвинути вміння проведення хімічного експерименту з дотриманням правил техніки безпеки, будувати логічні ланцюжки і висновки зі спостережень, прогнозувати рішення деяких проблем.

Виховні: удосконалювати комунікативні вміння в ході колективного обговорення, продовжувати формувати переконання учнів в необхідності залучення коштів хімії до розуміння і опису процесів, що відбуваються в навколишньому світі.

Учні навчаться самостійно створювати способи вирішення проблем творчого характеру;

Навчаться визначати вид сумішей, складати план поділу сумішей.

Навчаться аналізувати, порівнювати, узагальнювати, виділяти головне, робити висновки.

Розвинуть вміння брати участь в діалозі; співпрацювати з однокласниками в пошуку і зборі інформації; приймати рішення і реалізовувати їх; точно виражати свої думки.

Вдосконалять вміння організовувати своє робоче місце під керівництвом вчителя; визначати мету і складати план виконання експерименту; розвинуть практичні навички та вміння при вирішенні повсякденних проблем пов’язаних з хімічними процесами.

Тип уроку: Урок «відкриття» нового знання

Мотивація навчання. Визначення теми, мети, завдань уроку (5 хв)

Застосування знань у нестандартній ситуації (5 хв)

Перед входом до кабінету кожен учень отримує кольорову картку з номером. Кольори карток. Червоний, жовтий, зелений і синій, номера. 1, 2, 3, 4. Спочатку хлопці займаю місця в «домашніх» групах (за кольором).

Мотивація навчання. Визначення теми, мети, завдань уроку.

Хлопцям пропонується подивитися відеоряд, в якому представлені різні суміші. (Чай, молоко, газована вода, повітря, туман, сплави, руди металів, дим, грунт, скло, гума.)

Фото на слайдах супроводжується словами вчителя:

Після перегляду учні визначають тему уроку: «Суміші».

Далі демонструю зображення скла і гуми і задаю ряд питань:

Хлопці формулюють другу частину теми: «Поділ сумішей».

Акцентую увагу хлопців на дошку, на якій зображена сходи. Перед першою сходинкою скупчення паперових чоловічків.

Шлях роздумів. Це найблагородніший;

Шлях наслідування. Це шлях найлегший

Це суміші, в яких неможливо розрізнити речовини, що входять до складу суміші навіть за допомогою мікроскопа.

Це суміші, в яких можливо розрізнити речовини, що входять до складу суміші неозброєним поглядом або за допомогою мікроскопа.

Поле висловлювань всіх учасників групи хлопці повертаються в свої колишні групи.

Назвати способи розділення сумішей, наведених на слайді, і вказати на яких властивостях речовин заснований кожен із способів.

-Хлопці, хто-небудь з вас хотів би стати співробітником наукової лабораторії? Зараз вам надається така можливість. Тепер ви співробітники хімічної лабораторії. Кожна група отримує завдання. Запропонуйте спосіб розділення суміші:

1 цукру, річкового піску і залізної тирси

2 ошурки, солі і крейди

3 пісок, залізні і деревна тирса

4 бензину, води і куховарської солі

Групи по черзі представляють результати своєї роботи. Решта перевіряють правильність запропонованого способу і дають коментарі.

Читайте також:  Душовий піддон з керамічної плитки своїми руками

Застосування знань у нестандартній ситуації.

Проведіть домашній експеримент. Подкрасьте 50 мл води чорнилом. Додайте 2-3 таблетки активованого вугілля. Добре перемішайте. Дайте суміші відстоятися або профільтруйте її. Опишіть свої спостереження. Який метод очищення води ви використовували?

Поділ відстоюванням засноване на різних щільності речовин. Наприклад, суміш річкового піску з водою. Більш важкий пісок осідає на дно.

Так само можна розділити і емульсію (дві нерозчинні одна в одній рідини): відокремити нафту або рослинне масло від води. У лабораторії це можна зробити за допомогою ділильної лійки. Нафта або рослинне масло утворює верхній, більш легкий шар. В результаті відстоювання випадає роса з туману, осідає сажа з диму, відстоюються вершки в молоці.

Інструкція до виконання лабораторного експерименту

У лотку з реактивами знайдіть стаканчик, в якому знаходиться суміш піску і деревної тирси.

Налийте в стаканчик з сумішшю воду, інтенсивно перемішайте і дайте постояти 2-3 хв.

У лотку з реактивами знайдіть стаканчик, в якому знаходиться суміш води і соняшникової олії.

Помістіть суміш у ділильну воронку і дайте постояти 2-3 хв.

Обережно відкрийте краник воронки і злийте важчу рідина в чистий стаканчик.

Фільтрування засноване на різній розчинності речовин у воді і на різних розмірах частинок. Через пори фільтра проходять лише співмірні з ними частки речовин, в той час як більш великі частки затримуються на фільтрі.

Так можна розділити суміш кухонної солі і річкового піску, додавши в неї воду. В якості фільтрів можна використовувати різні пористі речовини: вату, вугілля, обпалену глину, пресоване скло та інші.

Спосіб фільтрування. Це основа роботи побутової техніки, наприклад пилососів. Його використовують хірурги. Марлеві пов’язки; буровики і робочі елеваторів. Респіраторні маски. За допомогою чайного ситечка для фільтрування чаїнок Остапу Бендеру. Героя твору Ільфа і Петрова. Вдалося забрати один зі стільців у Еллочки Людожерки ( «Дванадцять стільців»).

Інструкція до виконання лабораторного експерименту

У лотку з реактивами знайдіть стаканчик, в якому знаходиться суміш солі і піску.

Добре перемішайте вміст стаканчика.

Приготуйте фільтр як показано на малюнку і помістіть його в лійку

Акуратно налийте суміш в воронку, стежачи за тим, щоб рівень рідини не виходив за краї фільтра.

Якщо в суміші присутній речовина, здатне до намагнічування, то його легко виділити в чистому вигляді за допомогою магніту. Наприклад, так можна розділити суміш порошків сірки і заліза.

У сучасній медицині часто використовується механічна дія магніту. Так, наприклад, для видалення металевих смітинок з очей використовуються електромагніти зі спеціальними полюсними наконечниками.

Під час війни магніти часто застосовувалися для виявлення уламків і вилучення їх з ран.

Інструкція до виконання лабораторного експерименту

У лотку для реактивів знайдіть стаканчик з сумішшю ошурки і порошку сірки.

Помістіть суміш на лист фільтрувального паперу і зверху накрийте фільтром.

Піднесіть до фільтру магніт, і, не забираючи його, переверніть фільтр.

Випарювання можна використовувати для розділення однорідних сумішей, наприклад води і солі. Вода випаровується, а в порцеляновій чашці залишаються кристали солі. (Tкіпенія води = 100 0 С, tкіпеніясолі = тисячі чотиреста шістьдесят-п’ять 0 С)

При випаровуванні води з озер Ельтон і Баскунчак отримують кухонну сіль.

Цей спосіб поділу заснований на відмінності в температурах кипіння розчинника і розчиненої речовини. Якщо речовина, наприклад цукор, розкладається при нагріванні, то воду випаровують в повному обсязі. Упаривают розчин, а потім з насиченого розчину осаджують кристали цукру.

Інструкція до виконання лабораторного експерименту

У лотку з реактивами знайдіть суміш солі і води.

Налийте 3-4 мл суміші в порцелянову чашку, помістіть чашку на кільце штатива і акуратно нагрівайте до тих пір, поки рідина повністю не випарується.

Про с т о р о ж н о! Можливо розбризкування гарячого концентрованого розчину.

Способи розділення сумішей

У лабораторній практиці, в промисловості і в повсякденному житті дуже часто доводиться отримувати з сумішей речовин окремі компоненти. Якщо при цьому вашою метою є отримання в чистому вигляді кожного речовини, таку операцію називають поділом суміші. Якщо потрібно відокремити потрібну речовину від домішок, процес частіше називають очищенням речовини.

У будь-якому випадку неоднорідні суміші розділити простіше, ніж однорідні. Для цього ще за часів алхімії придумано багато способів. Одні з них засновані на відмінності в розмірах частинок суміші, інші. На деяких властивостях складових їх речовин.

Уявіть, що в борошно потрапив цукровий пісок. Який спосіб поділу цієї суміші ви могли б запропонувати? Мабуть, найпростіший. Це просіювання. За допомогою сита ви без праці відокремте дрібні частинки борошна від порівняно великих кристаликів цукру. У сільському господарстві просіювання використовується для відділення насіння рослин від стороннього сміття. У будівництві так відокремлюють гравій від піску.

За допомогою магніту можна легко відокремити залізну тирсу від порошку сірки. Такий поділ грунтується на особливому давно відому властивість заліза. Здатності притягатися до магніту.

Рис. 79. Поділ ошурки від порошку сірки за допомогою магніту

А якщо сірка змішана ні з залізними тирсою, а, наприклад, з піском, який до магніту абсолютно байдужий? І в цьому випадку можна знайти спосіб поділу суміші.

§ 16. Поділ сумішей / Хімія 7 клас

Адсорбція

У техніці часто виникає завдання очищення газів, наприклад повітря, від небажаних або шкідливих компонентів.

Адсорбцією називається здатність деяких твердих речовин поглинати своєю поверхнею газоподібні або розчинені речовини.

Адсорбенти є в основному речовини, які мають дуже велику загальну поглинаючу поверхню. Така будова адсорбенту можна розглянути за допомогою збільшувальних приладів

Рис. 85. Адсорбент.Актівірованний вугілля під мікроскопом

Подібним речовиною є активоване вугілля (він напевно є у вашій домашній аптечці), силікагель (в коробці з новим взуттям можна знайти невеликий пакетик з білими горошинами, це і є силікагель), фільтрувальна папір. Різні речовини «чіпляється» до поверхні адсорбентів неоднаково: одні утримуються на поверхні міцно, інші. Слабше. На властивості активованого вугілля поглинати шкідливі гази заснована дія фільтруючого протигаза

Рис. 86. На властивості активованого вугілля поглинати шкідливі гази заснована дія фільтруючого протигаза

Активоване вугілля здатний поглинати не тільки газоподібні, а й розчинені в рідинах речовини. У медичній практиці його застосовують при отруєннях, щоб адсорбувати шкідливі речовини.

За допомогою активованого вугілля на цукрових заводах обесцвечивают сиропи, щоб кристалики цукру вийшли красивого білого кольору.

Демонстраційний досвід

Суміш тонко подрібненої сірки і піску висипають у склянку з водою. Пісок осідає на дно, а сірка утримується на поверхні. Порошок сірки можна легко зібрати з поверхні ложкою.

Такий поділ грунтується на особливому властивості речовини, на цей раз. Сірки. Порошок сірки погано змочується водою і утримується на її поверхні, не дивлячись на те що сірка важча за воду і повинна в ній тонути. Таким же властивістю володіють і деякі містять сірку руди, завдяки чому їх відділяють від порожньої породи. Цей процес називається збагаченням породи. Для цього руду подрібнюють, завантажують в величезний резервуар з водою і знизу подають повітря. Частинки руди прилипають до повітряних бульбашок і у вигляді піни спливають на поверхню. Важкі частинки піску і інших домішок залишаються на дні.

Подібне явище можна спостерігати і вдома (див. Завдання 8 і 9 до цього параграфу).

Для виділення з рідин нерозчинних речовин використовується відстоювання. Якщо частинки твердої речовини досить великі, вони швидко осідають на дно, а рідина стає прозорою. Її можна обережно злити з осаду, і ця нехитра операція називається декантацією.

Чим менше розмір твердих частинок в рідині, тим довше буде відстоюватися суміш.

Можна відокремити один від одного і дві рідини, які не змішуються між собою.

Фільтрування

Очистити каламутну рідину або відокремити нерозчинний осад можна за допомогою фільтрування. У лабораторії для цього використовується спеціальна пориста папір. Її так і називають. Фільтрувальна. Частинки твердої речовини не проходять через пори паперу і осідають на ній. Вода ж з розчиненими в ній речовинами вільно просочується через фільтрувальну папір. Отриманий розчин абсолютно прозорий. Його називають фільтратом.

Рис. 83. Фільтрування рідини з осадом через паперовий фільтр

Фільтрування. Поширений процес і в побуті, і в техніці, і в природі. Заварку багато проціджують через ситечко. Повітря від пилу, що потрапила в пилосос, фільтрується через паперовий або тканинний фільтр. Воду для пиття і приготування їжі рекомендують пропускати через спеціальні побутові фільтри. Крім того що вони затримують тверді частинки, вугільний порошок побутового фільтра «поглинає» з води деякі розчинені в ній шкідливі речовини.

На очисних спорудах забруднену воду так само фільтрують через шар чистого піску, на якому затримується мул, домішки нафтопродуктів, частки грунту і глини.

Паливо і масло в двигуні автомобіля обов’язково проходять через фільтруючі елементи.

Фільтрувати можна не тільки рідкі суміші. Не раз ви бачили людей в марлевих пов’язках, та й самим, напевно, доводилося ними користуватися

Рис. 84. Ватно-марлева пов’язка захищає людину від хвороботворних мікробів

Кілька шарів марлі з прокладеної між ними ватою очищають вдихаємо повітря від частинок пилу, смогу, та й від хвороботворних мікробів. У промисловості для захисту від пилу використовують спеціальні фільтруючі пристосування, звані респіраторами. Повітря, що потрапляє в двигун автомобіля, теж очищають від пилу тканинними або паперовими фільтрами.

Демонстраційний досвід

У плоскодонну колбу наливають рівні об’єми води і рослинного масла. При інтенсивному збовтуванні вода і масло розбиваються на дрібні крапельки і перемішуються, утворюється каламутна суміш. Дуже швидко ця суміш знову розшаровується на більш важкий водний шар і масло, спливаюче наверх. Відокремити повністю верхній шар досить складно. А ось за допомогою ділильної лійки поділ такої суміші не становить особливих труднощів

Рис. 80. Поділ двох змішуються рідин за допомогою ділильної лійки

Якщо частинки неоднорідною суміші дуже малі, її неможливо розділити ні відстоюванням, ні фільтруванням. Прикладами таких сумішей може служити молоко або взмученной в воді зубна паста. Такі суміші поділяють центрифугуванням. Їх поміщають в спеціальні посудини (наприклад, пробірки), які з величезною швидкістю обертають в спеціальних апаратах. Центрифугах. В результаті більш важкі частинки «придавлюються» на дно посудини, а легкі виявляються зверху.

Молоко являє собою найдрібніші частинки жиру, а також інших речовин. Цукрів, білків, розподілені у водному розчині. Для поділу такої суміші застосовують спеціальну центрифугу, звану сепаратором. При сепарації молока жири виявляються на поверхні, їх легко відокремити. Залишається вода з розчиненими в ній речовинами. Це знежирене молоко.

Рис. 82. Молоко. Це дрібні крапельки жиру в водному розчині

Лабораторний досвід

У колбу за допомогою піпетки накапати 3-5 крапель одеколону. Струсіть посудину, понюхайте його вміст. Потім додайте в колбу кілька кукурудзяних паличок. Закрийте її пробкою, струсіть. Через 1-2 хвилини відкрийте пробку і понюхайте вміст колби. Що можна сказати про інтенсивність запаху одеколону в першому і в другому випадках? Поясніть результат.

Запитання і завдання

  • На яких властивостях речовин засноване поділ сумішей?
  • Наведіть приклади розділення сумішей за допомогою просіювання, відомі вам з повсякденного життя.
  • Для відділення золота від порожньої породи золото «миють». Які властивості золота і частинок гірської породи використовують при цьому?
  • Що таке відстоювання і декантація? Наведіть приклади.
  • Що таке фільтрування і фільтрат? Які речовини і матеріали можуть використовуватися для виготовлення фільтра?
  • Наведіть приклади способів фільтрування повітря, які використовуються в побуті і на виробництві.
  • Що таке центрифугування? На чому грунтується такий процес? Де він застосовується?
  • Змішайте столову ложку сухого молока і річкового піску. Пересипьте суміш в стакан з водою, але не перемішуйте. Для того щоб пісок повністю осів на дно, обережно постукайте по зовнішній стінці склянки ложкою. Який з компонентів суміші залишився на поверхні води? Чому?
  • У скляний стакан насипте трохи порошку для чищення посуду і налийте півсклянки води. Утворюється каламутна суміш. Рідина стане прозорою тільки на наступний день. Чому суміш відстоюється так довго?
  • Розтлумачте п’ять таблеток активованого вугілля і змішайте їх з чвертю склянки пофарбованої газованої води, наприклад пепсі-коли. Інтенсивно перемішуйте суміш ложечкою. Що спостерігається? Порівняйте забарвлення відстояного розчину із забарвленням вихідного напою.
Читайте також:  Чи можна у ванній використовувати панелі

Фільтрування

Фільтрування. Це поділ рідкої неоднорідної суміші на компоненти, шляхом пропускання суміші через пористу поверхню. У ролі пористої поверхні може виступати паперова воронка, марля, складена в кілька шарів, або будь-який інший пористий матеріал, здатний затримати один або кілька компонентів суміші.

Фільтруванням можна розділити неоднорідну суміш, що складається з розчинних і нерозчинних у воді речовин.

Приклад. Щоб розділити суміш, що складається з кухонної солі і піску, її можна висипати в посудину з водою, збовтати і потім цю суміш пропустити через фільтрувальну папір. Пісок залишається на фільтрувальної папері, а прозорий розчин кухонної солі проходить через фільтр:

При необхідності, розчинену кухонну сіль з води можна виділити виправними.

Відстоювання

Відстоювання. Це поділ неоднорідною рідкої суміші на компоненти, шляхом її розшарування з часом під дією сили тяжіння.

Відстоюванням можна розділити суміш нерозчинних у воді речовин, що мають різну щільність.

Приклад. Суміш із залізних і деревної тирси можна розділити, якщо висипати її в посудину з водою (1), збовтати і дати відстоятися. Залізні тирсу опустяться на дно посудини, а деревні будуть плавати на поверхні води (2), і їх разом з водою можна буде злити в іншу посудину (3):

На цьому ж принципі засновано поділ сумішей малорозчинних одна в одній рідин.

Приклад. Суміші бензину з водою, нафти з водою, рослинного масла з водою швидко розшаровуються, тому їх можна розділити за допомогою ділильної лійки:

Відстоюванням також можна розділити речовини, які осідають у воді з різною швидкістю.

Приклад. Суміш з глини і піску можна розділити, якщо висипати її в посудину з водою (1), збовтати і дати відстоятися. Пісок осідає на дно значно швидше глини (2):

Цей спосіб використовується для відділення піску від глини в керамічному виробництві (виробництво глиняного посуду, червоної цегли і ін.).

Дія магнітом

За допомогою магніту з неоднорідною суміші виділяють речовини, здатні до намагнічування.

Приклад. C допомогою магніту можна розділити суміш, що складається з порошків заліза і сірки:

Випарювання. Кристалізація

Випарювання. Це спосіб поділу рідких сумішей шляхом випаровування одного з компонентів. Швидкість випаровування можна регулювати за допомогою температури, тиску і площі поверхні випаровування.

Приклад. Щоб розчинену у воді кухонну сіль виділити з розчину, останній випарюють:

Вода випаровується, а в порцеляновій чашці залишається кухонна сіль. Іноді застосовують упаривание, т. Е. Часткове випаровування води. В результаті утворюється більш концентрований розчин, при охолодженні якого розчинена речовина виділяється у вигляді кристалів. Цей процес отримав назву кристалізації.

Центрифугування

Центрифугування. Це поділ неоднорідних рідких сумішей шляхом обертання.

Приклад. Якщо компоненти неоднорідною рідкої суміші дуже малі, такі суміші поділяють центрифугуванням. Такі суміші поміщають в пробірки і обертають з великою швидкістю в спеціальних апаратах. Центрифугах.

Перед центрифугуванням частки суміші розподілені за обсягом пробірки рівномірно. Після центрифугування більш легкі частки спливають наверх, а важкі осідають на дно пробірки.

За допомогою центрифугування, наприклад, відокремлюють вершки від молока.

Способи розділення сумішей

Для отримання чистих речовин використовують різні способи розділення сумішей.

Способи розділення сумішейнеоднорідних (гетерогенних) однорідних (гомогенних)
– Відстоювання – Фільтрування – Дія магнітом – Центрифугування – Випаровування. Кристалізація. – Дистиляція (перегонка)

Процеси поділу сумішей засновані на різних фізичних властивостях компонентів, що утворюють суміш.

Дистиляція (перегонка)

Дистиляція (перегонка). Це спосіб поділу рідких однорідних сумішей шляхом випаровування рідини з подальшим охолодженням і конденсацією її парів. Даний спосіб заснований на відмінності в температурах кипіння компонентів суміші.

Приклад. При нагріванні рідкої однорідної суміші спочатку закипає речовина з найбільш низькою температурою кипіння. Утворені пари конденсуються при охолодженні в іншій посудині. Коли цієї речовини вже не залишиться в суміші, температура почне підвищуватися, і з часом закипає інший рідкий компонент:

Таким способом одержують, наприклад, дистильовану воду.

Поділ суміші газів

Ви вже знаєте способи виділення складових частин з суміші твердих і рідких речовин. А як розділити суміш газоподібних речовин? Розглянемо це на прикладі повітря.

Отже, азот і кисень, яких найбільше в складі повітря, схожі за фізичними властивостями. Вони погано розчиняються у воді, не мають кольору і запаху. Обидва гази утворюють настільки однорідну суміш, що відстоюванням або фільтрацією їх не можна розділити. Тому азот і кисень виділяють з повітря за допомогою випарювання. Спочатку повітря переводять в рідкий стан, охолоджуючи його до дуже низької температури (около.200 ° С), а потім піддають випаровуванню. Першим випаровується азот, а після нього. Кисень. Кожен газ збирають в балони окремо і використовують за призначенням.

Поділ суміші кухонної солі і води виправними

Як ви знаєте, кухонна сіль добре розчиняється в воді. Таку суміш речовин відстоюванням розділити не можна. А вдасться це зробити фільтрацією? Виконаємо досвід. Припустимо суміш води і куховарської солі через паперовий фільтр. Ми побачимо, що солі на фільтрі не залишилося.

Отже, якщо речовина добре розчиняється в воді, то відстоювання і фільтрування не підходять для поділу такої суміші. Для цього існує інший спосіб. Випарювання.

Капніть невелику кількість суміші води і куховарської солі на скло і почнемо нагрівати його до тих пір, поки вся вода не випарується. Після того як вода випарується, на склі залишиться пляма білого кольору. Це і є кухонна сіль. За допомогою випарювання ми розділили суміш води і куховарської солі.

Поділ суміші крейди і води фільтруванням

Однак повністю розділити суміш крейди і води за допомогою відстоювання не вдається. Як досягти повного поділу суміші цих речовин? Виконаємо ще один досвід.

Суміш крейди і води пропустимо через фільтр. Щільний матеріал зі спеціального паперу або тканини. Ми побачимо, що вода проникає через фільтр в посуд-приймач, а крейда залишається на фільтрі. Цей спосіб поділу сумішей отримав назву фільтрування.

Фільтри виготовляються зі спеціального паперу, який так і називається. Фільтрувальна, або з тканин різної щільності. Фільтром може бути шар чистого піску або вати. До речі, в міських водоочисних станціях застосовують піщані фільтри. Товщина шару піску в них досягає 1 м.

Як бачимо, відстоюванням і фільтруванням можна розділити суміш води і нерозчинного в ній речовини.

Способи розділення сумішей

Як ми вже знаєте, кожна речовина в складі суміші зберігає свої властивості. Це дозволяє розділяти суміші на окремі речовини. Щоб ознайомитися зі способами розділення сумішей, виконаємо досліди.

Поділ суміші методом відстоювання

Приготуємо суміш крейди і води. Для цього на дно прозорою судини помістимо 1 столову ложку порошку крейди, по скляній паличці додамо півсклянки води і перемішати. Утворюється суміш білого кольору, яка, постоявши кілька хвилин, розділиться на два шари. Шар крейди осяде на дно, а шар води буде знаходитися над ним. Таке відбувається тому що крейда в воді не розчиняється і він важча за воду. Обережно слив воду, ми розділимо цю суміш. Такий спосіб поділу сумішей отримав назву відстоювання.

Поділ суміші. Це виділення з неї чистих речовин.

Щоб розділити суміш, необхідно знати властивості речовин, які входять до її складу.

Тепер ви знаєте, що існують різні способи розділення сумішей: відстоювання, фільтрування, випарювання.

Способи розділення сумішей. Урок хімії в 8 класі

Назва: Урок «Способи розділення сумішей»

Коротка анотація: Сценарій уроку починається з моделювання критичної ситуації: полярна експедиція потрапила в біду, врятувати її можна, тільки застосувавши отримані на уроці знання, оскільки рятувальники. Це учні класу. Урок демонструє міжпредметні зв’язки: хімія. Література (сюжет з повісті А. Макліна «Ніч без кінця», географія (дії відбуваються на північному полюсі), фізика (фізичні властивості речовин, що розділяються). Для демонстрації різних способів поділу суміші речовин використовується мультимедійне обладнання. В Під час уроку школярі озброюються усіма необхідними знаннями для вирішення поставленої проблеми. В результаті. Полярна експедиція врятована! Для закріплення матеріалу учням пропонується в якості домашнього завдання творча робота, наближена до реального життя, з розділення побутового сміття.

Перегляд вмісту документа «Способи розділення сумішей. Урок хімії в 8 класі »

Назва: Урок «Способи розділення сумішей» Коротка анотація: Сценарій уроку починається з моделювання критичної ситуації: полярна експедиція потрапила в біду, врятувати її можна, тільки застосувавши отримані на уроці знання, оскільки рятувальники. Це учні класу. Урок демонструє міжпредметні зв’язки: хімія. Література (сюжет з повісті А. Макліна «Ніч без кінця», географія (дії відбуваються на північному полюсі), фізика (фізичні властивості речовин, що розділяються). Для демонстрації різних способів поділу суміші речовин використовується мультимедійне обладнання. В Під час уроку школярі озброюються усіма необхідними знаннями для вирішення поставленої проблеми. В результаті. Полярна експедиція врятована! Для закріплення матеріалу учням пропонується в якості домашнього завдання творча робота, наближена до реального життя, з розділення побутового сміття. Навчальний предмет: хімія Рівень освіти школярів: 8 класи Форма навчальної роботи: урок. Лабораторна робота

Мета заняття: Ознайомити зі способами розділення сумішей і областями застосування цих способів в побуті і народному господарстві

З’ясувати, на чому грунтуються способи поділу суміші;

Закріпити поняття «суміш», «властивості речовини», відмінності речовин від сумішей;

Ознайомити з обладнанням та посудом, використовуваної для поділу сумішей

Продовжити формування умінь спостерігати і пояснювати фізичні і хімічні явища, узагальнювати і порівнювати результати експерименту.

Удосконалення навчально. Дослідницьких умінь

Сформувати поняття суміші, типи сумішей, з’ясувати на конкретному матеріалі способи розділення сумішей;

Продовжити формування умінь спостерігати і пояснювати фізичні і хімічні явища, узагальнювати і порівнювати результати експерименту.

Удосконалення навчально. Дослідницьких умінь

Удосконалювати вміння навчального співробітництва;

Вид уроку: пояснювально-ілюстративний з елементами проблемного навчання

Мультимедійне обладнання (комп’ютер, проектор, екран)

На партах: шаблон конспекту по числу учнів, довідкові таблиці «Фізичні властивості деяких речовин», фрагмент повісті «Ніч без кінця», закрита пробірка з сумішшю бензину і цукру, пробірка з водою (1 на парту).

На столі: суміші солі і піску, делительная воронка з сумішшю бензину і розчину цукру (водний розчин підфарбований), хімічні склянки (2), воронка, фільтр.

Картки з намальованими емоціями для рефлексії.

Етап перевірки нового навчального матеріалу (5 хв.)

Слова учителя відзначені курсивом, учня. Підкреслені.

Привіт, діти. Сідайте. Кого сьогодні немає? (Зазначає відсутніх в журналі).

Як ви думаєте, навіщо людині знання? Східна мудрість говорить з цього приводу: «Знання без застосування. Хмари без дощу» Як ви це розумієте? Знання самі по собі не настільки цінні, як вміння їх застосовувати, найчастіше від цього вміння залежить результат будь-якого справи, а в критичних ситуаціях. Іноді навіть допомагає залишитися в живих. (Варіанти відповідей дітей).

Сьогодні на уроці ми спробуємо змоделювати таку критичну ситуацію. І як приклад візьмемо сюжет пригодницької повісті шотландського письменника Алістера Макліна «Ніч без кінця». Познайомимося коротко з його м.

«У пошуках порятунку герої повісті покинули полярну станцію і рушили на старенькому тракторі в бік материка. Полярна ніч, холод, нестача продуктів поставили маленьку експедицію на грань загибелі. Зупинився вийшов їм на допомогу потужний снігохід: злочинці насипали цукор в бочки з запасом бензину. Екіпаж машини спробував профільтрувати суміш, але спосіб виявився малопродуктивним. Допомога явно запізнювалася »(слайд 2)

Що можна порадити екіпажу снігохода, щоб вони змогли продовжити рух? Чи вдасться полярникам вижити? (Варіанти відповідей дітей).

Отже, уявімо, що ця ситуацію відбувається в даний момент, а ми з вами. Люди з материка, що підтримують радіозв’язок з екіпажем снігохода. І саме від нас залежить, врятують полярну експедицію чи ні.

І нашим девізом буде та сама східна мудрість «Знання без застосування. Хмари без дощу».

Коротко обрисуємо проблему :

Що таке бензин з цукром (суміш або чисті речовини)?

Чим суміші відрізняються від чистих (індивідуальних) речовин?

Їх склад не можна висловити однією формулою

Властивості речовин в складі суміші не змінюються

Дайте визначення і наведіть приклади однорідних і неоднорідних сумішей (по 2 чол.)

Що необхідно зробити, щоб паливо знову можна було використовувати? (Очистити бензин від цукру)

Читайте також:  Співвідношення Фарби І Окислювача Капус

Тобто наше завдання зводиться до знаходження способу поділу суміші цукру і бензину.

Існує безліч способів поділу сумішей, але в основі їх лежать, як правило, відмінні властивості речовин, що входять до складу суміші.

Наша мета: Познайомитися з деякими найбільш поширеними способами розділення сумішей і з’ясувати, в яких випадках вони можуть бути застосовані. (Слайд 3,4) Запис в зошит «Способи розділення сумішей».

Інструкція: Зараз ви тільки дивіться, а після нас мають бути обговорені побачене і почуте і скласти короткий конспект, використовуючи заготовлений шаблон (Додаток 2). Тому будьте гранично уважні.

Cлайд 5: Способи поділу дуже часто залежать від виду суміші. Розглянемо спочатку, як поділяють однорідні суміші. Нагадайте, в чому їх головна відмінність від неоднорідних сумішей?

Одним з таких способів поділяють природну нафту.(Розповідають по слайду будова ректифікаційної колони)

Слайд 6: Нафта. Це суміш вуглеводнів. Пам’ятаючи про те, що властивості речовин в складі суміші не змінюються, вчені знайшли ефективний спосіб поділу нафти на окремі нафтопродукти. (Клік)

При нагріванні пари нафти потрапляють в колону ректифікації. Чим вище температура кипіння УВ, тим швидше їх пари конденсуються, не встигаючи долетіти до верху колони. І навпаки, чим температура кипіння нижче, тим довше УВ будуть знаходиться в газоподібному стані, і отже, сконденсуються лише тільки на самому верху колони.

Так, використовуючи температури кипіння УВ, отримують бензин, гас і інші нафтопродукти. Цей спосіб отримав назву дистиляція або перегонка.

Слайд 7: Використовуючи прилад для дистиляції, можна провести перегонку в лабораторії, у такий спосіб, наприклад, отримують особливо чисту воду (як вона називається?). Дистильована вода.

Слайд 8: Коли вихідні речовини, що входять до складу суміші мають різні агрегатні стани і утворюють однорідну суміш при розчиненні одного в іншому, використовують інші способи поділу: «Випарювання і кристалізацію» Так, наприклад, в промисловості отримують сіль з соляного розчину (сіль і вода. В різних агрегатних станах, причому сіль добре розчиняється в воді). При нагріванні вода поступово випаровується, а сіль виділяється у вигляді кристалів. Кристалізується.

Слайд 9: А тепер познайомимося із способами поділу неоднорідних сумішей. Нагадайте, в чому полягає головна відмінність неоднорідних сумішей?

Слайд 10: Спосіб фільтрування дуже добре знайомий вам. Багато приладів, наприклад пилосос, використовують фільтр для утримування великих часток. Цей спосіб заснований (? Питання класу) на різної пропускної здатності фільтру і різному розмірі частинок, що входять до складу суміші.

Слайд 11: Спосіб відстоювання. Так, в промисловості очищають природну нафту від води перед перегонкою. Такий спосіб заснований (? Питання класу) на різної щільності речовин, що входять до складу неоднорідної суміші.

Особлива конструкція ділильної лійки легко дозволяє відокремити один шар рідини від іншого.

Слайд 12: дія магнітом. З цим способом ми познайомилися з вами на минулому уроці, коли доводили, що властивості речовин в складі суміші не змінюються.

В якому випадку можна застосувати цей спосіб? Якщо одне з речовин в суміші має магнітні властивості.

У промисловості очищають руду, що містить залізо від порожньої породи. Так роблять збагачення руди.

Робота в парах: А тепер візьміть в руки шаблони конспекту (Додаток 2), посміхніться один одному і використовуючи матеріал підручника § 25 (стор.89), пам’ять і шаблон з рісункамі- підказками, обговоріть побачене і почуте з сусідом по парті. Прямокутники в шаблоні на увазі назву способу поділу суміші, а три крапки. Властивості, на яких цей спосіб заснований. (Час на роботу 2 хв).

Потім заповнення робочих листків, перевірка (слайд 13)

Найчастіше для поділу сумішей використовують не один спосіб, а послідовну комбінацію різних методів. І якщо для однієї і тієї ж мети можна використовувати різні способи, вибирають більш простий і ефективний. Візьмемо для прикладу суміш солі і піску. Це однорідна або неоднорідна суміш? Чи підійде будь-якої один спосіб розділення неоднорідних сумішей? Згадаймо, що залишається незмінним при переході одного речовини в суміш з іншим? (Властивості!) Тому способи поділу підбирають, використовуючи відмінні властивості речовин, що входять до складу суміші.

Ви не думайте, друзі, що прийшла так в школу я.

Зла луг плаття з’їла, ось таке, братці, справа.

Спробувати на смак вирішив я кіслоту.Глядь, мови вже немає в роті!

Розтанув моя мова, як лід, і до сих пір в роті все пече.

Сунув палець я в пробірку, замість пальця. Просто дірка.

Щоб ваші очі не втомилися, проведемо фізкультхвилинки, кожну вправу потрібно повторювати 3 рази. Учитель зачитує слайд по фізкультхвилинки.

1.Бистро моргнути, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.

2. Міцно заплющити очі (рахувати до 3, відкрити їх і подивитися вдалину (рахувати до 5).

3. Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз.

4. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1. 4, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1. 6.

5. У середньому темпі проробити 3. 4 кругових руху очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь на рахунок 1. 6.

Учитель: А тепер попрацюємо в групі, посміхніться один одному і уважно вивчіть властивості речовин, представлених в сумішах (Додаток 3). Знайдіть відмінності, які можна використовувати для розділення цих сумішей. І спробуйте знайти спосіб їх поділу. Рівно через 10 хвилин група висловить своє рішення.

Проводимо ЛО Поділ суміші солі і піску »(слайд 16)

Способи розділення суміші

Порівняємо властивості солі і піску. (Додаток 2) Яке відмітна властивість можна використовувати для розділення? Розбираємо алгоритм поділу цієї суміші.

Проводимо ЛО Поділ суміші бензину і цукру »(слайд 17)

Порівняємо властивості бензину і цукру. (Додаток 2) Яке відмітна властивість можна використовувати для розділення? Розбираємо алгоритм поділу цієї суміші.

Ну все я бачу, що все вже виконали роботу. А зараз кожен проаналізує свою діяльність.

– Яку мету ставили перед собою і досягли ви її?

– Чи задоволений ти своєю роботою, що не задоволений, чому?

-Якби людство не знало про це, то

Отже, знаннями ми озброїлися, тепер повернемося до наших полярникам і спробуємо вирішити їх проблему. Пробіжіть ще раз очима текст. Як же розділити суміш бензину і цукру? (Слайд 17)

Суміш цукру і бензину. Це однорідна або неоднорідна суміш? (Неоднорідна, причому цукор частково розчиняється в бензині.)

Чи можна використовувати один спосіб? (Фільтрування. Малоефективно. Див. Схему в зошиті)

Що залишається незмінним у речовин при переході в суміш?

Загальне обговорення: слухаємо думки груп

Молодці! Тепер експедиція буде врятована!

Етап перевірки нового навчального матеріалу (5 хв.)

Все чудово…. Крім одного. Навряд чи екіпаж снігохода, збираючись в рятувальну експедицію, захопив з собою ділильну лійку

Що в сучасних похідних умовах можна використовувати для розділення подібної суміші?

Підсумок: Що ж ми сьогодні дізналися? (Фронтально) Подивіться на слайд. Тест, гра в «Хрестики. Нулики». (Слайд 18.19)

І останнє, я пропоную вам висловити своє ставлення до сьогоднішнього уроку. Подивіться на слайд. (Слайд 20)

А) Отримав міцні знання, засвоїв весь матеріал.

В) Мало що зрозумів, необхідно ще попрацювати.

Вибирають. Сподобалося (рожевий, усмішка), байдуже (сірий, без емоцій), нудно (зелений, смуток).

Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці (як мінімум 10 оцінок), пояснює хлопцям, що за лабораторну роботу в зошиті все отримають оцінки.

Домашня робота: (слайд 21) Спробуйте знайти прості та ефективні методи поділу суміші побутового сміття, що складається з кухонної солі, піску, залізного порошку і гранул поліетилену. Скористайтеся складеної таблицею і, якщо це буде необхідно, додатковою інформацією з Інтернету. Ваші припущення ми перевіримо на наступному уроці.

Хлопці, ми сьогодні з вами плідно попрацювали, відповіли на багато запитань, познайомилися зі способами розділення сумішей, застосували їх на практиці, досягли поставленої мети, закріпили отримані раніше знання.

Сподіваюся, ви зрозуміли, що «ніхто не знає так багато, як всі ми разом».

Настільна книга для вчителя. Хімія. 8 клас / О.С. Габрієлян, Н.П. Воскобойникова, А.В. Яшукова 2-е изд., Стереотип М.: Дрофа, 2003 416 с.

П.А. Оржековскій, В.Н. Давидов, Н.А. Титов, Н.В. Богомолова. Творчість учнів на практичних заняттях з хімії: Книга для учителя М. АРКТИ. 1999 152 с.

П.А. Оржековскій, В.Н. Давидов, Н.А. Титов. Експериментальні творчі завдання та задачі з неорганічної хімії: Книга для учнів. (Методична бібліотека). М. АРКТИ. 1999 48 с.

Способи поділу суміші. Лабораторний досвід

Опис презентації по окремим слайдів:

Урок хімії в 7 класі Тема уроку: Способи поділу суміші. Лабороторного досвід «Очищення забрудненої кухонної солі» Учитель хімії: скакових Г.К.

Мета уроку: 7.4.1.5 знати види сумішей і способи їх поділу; 7.4.4.6 вміти планувати і проводити експеримент з розділення сумішей; Ти дізнаєшся: які бувають суміші; якими методами можна розділити суміші; про правила безпеки при роботі з скляним посудом і обігрівачем. Ти навчишся: складати план очищення солі від домішок; розділяти суміші різного складу.

Порівняльна характеристика суміші і чистого речовини https://cdn2-kt-vdc.Bilimland.Kz/upload/online_mektep/lesson/L_22818/30.Mp4 Ознаки порівняння Чисте речовина Суміш Склад Постійний Непостійний Речовини Одне і теж Різні Фізичні властивості постояннно Непостійні Поділ Хімічними методами Фізичними методами

Поділ сумішей Для хімічних лабороторіі і промисловості часто потрібні чисті речовини. Отримання чистих речовин вимагає спеціальної очісткі.Существуют різні способи розділення сумішей.

Поділ гетерогенних сумішей Відстоювання Цей метод заснований на різної щільності компонентів, що в умовах земного тяжіння призводить до розшарування рідкої смесі.Напрімер, залізні ошурки від деревних можна відокремити, якщо цю суміш збовтати з водою і дати отстояться.Железние тирса опускаються на дно посудини, а деревні спливають, і їх разом з водою можна злити.

Поділ гетерогенних сумішей Фільтрування Це виділення речовин від неоднорідною суміші, утвореної розчинними у воді веществамі.Для виделеска кухонної солі її суміш з піском збовтують в воді, а пісок осідає. Щоб прискорити відділення нерозчинних частинок з розчину, суміш фільтруют.Песок залишається на фільтрувальної папері, а прозорий розчин кухонної солі проходить через фільтр.

Поділ гетерогенних сумішей Дія з магнітом Метод використовується в тому випадку, якщо один компонентів суміші здатний до намагнічіванію.Напрімер, суміш порошків заліза і сірки можна розділити за допомогою магніту.

Поділ гомогенних сумішей Випарювання. Кристалізація Щоб розчинена речовина, наприклад кухонну сіль виділити з розчину, останній випарівают.Вода іспоряется, а в фарфорвой чашці залишається кухонна сіль.

Поділ гомогенних сумішей Дистиляція або перегонка Цей спосіб поділу сумішей заснований на відмінності в температурах кипіння розчинних один в одному компонентів. Дистиляція (перегонка).Метод поділу однорідних сумішей шляхом випаровування летючих рідин з подальшою конденсацією їх паров.Напрімер, Дистиляція води.

Лабороторного досвід «Очищення забрудненої кухонної солі» Мета: вивчити процес фільтрування розчину суміші Устаткування: посилання на відеоматеріал, підручник, зошит, ручка Перегляньте даний вам відеоматеріал і заповніть таблицю https://www.Youtube.Com/watch?V=2Wu7bKPsQUoab_channel=Princess19102006 суміш Способи разделеніесмесей Висновок

Залиште свій коментар

Подарункові сертифікати

Відповідальність за вирішення будь-яких спірних моментів, що стосуються самих матеріалів і їх змісту, беруть на себе користувачі, які розмістили матеріал на сайті. Однак адміністрація сайту готова надати всіляку підтримку у вирішенні будь-яких питань, пов’язаних з роботою і м сайту. Якщо Ви помітили, що на даному сайті незаконно використовуються матеріали, повідомте про це адміністрацію сайту через форму зворотного зв’язку.

Всі матеріали, розміщені на сайті, створені авторами сайту або розміщені користувачами сайту і представлені на сайті виключно для ознайомлення. Авторські права на матеріали належать їхнім законним авторам. Часткове або повне копіювання матеріалів сайту без письмового дозволу адміністрації сайту заборонено! Думка адміністрації може не співпадати з точкою зору авторів.