Залити підлогу в гаражі бетоном своїми руками

Заливка підлоги бетоном в гаражі. як зробити правильно своїми руками

Гараж. це місце, яке рано чи пізно з’являється у будь-якого власника автомобіля. У гаражі машина залишається на ніч, упорядковується і обслуговується, і часу там часто доводиться проводити чимало. Все це підводить до висновку про те, що гараж повинен бути в деякій мірі комфортним, щоб в ньому можна було без проблем здійснювати будь-які роботи і не переживати про збереження свого автомобіля.

залити, підлогу, гараж, бетон, своїми, рука

Одним з необхідних елементів гаража є якісне підставу. Про те, як правильно залити підлогу в гаражі бетоном, і піде мова в цій статті.

Вимоги до підлоги гаража

Відразу ж потрібно відзначити, що до підлоги гаража пред’являються певні вимоги:

  • Конструкція повинна бути негорючою.
  • Пол не повинен пропускати вологу в приміщення.
  • Пол повинен бути досить надійним і довговічним.
  • Покриття має добре витримувати високі навантаження і вплив агресивних хімічних речовин.

До переліку обов’язкових вимог завжди можна додати і кілька індивідуальних пунктів, наприклад, пов’язаних із зовнішнім виглядом.

На сьогоднішній день існує маса підлогових покриттів, але явним лідером, причому з великим відривом від конкурентів, є звичайна заливка підлоги бетоном в гаражі, що відповідає всім вимогам.

підготовка підстави

Насамперед готується основу. Для цього потрібно викопати яму, видалити весь розпушений грунт і облаштувати невелику піщано-гравійну подушку. Щоб зробити це, дно ями трамбується і замазується глиною. Далі зверху насипається гравійний шар, товщина якого варіюється в межах від 30 до 80 см.

Вирівнявши шар гравію, потрібно видалити найбільші фрагменти, що залишилися на поверхні, після чого поверхню ще раз трамбується і засипається шаром піску товщиною близько 10 см.

Особливості бетонної підлоги

Бетонна підлога. це проста і цікава конструкція, що має свої особливості. Потрібно розуміти, що використовувати бетон можна далеко не у всіх випадках: наприклад, при великому нахилі поверхні, або якщо рівень грунтових вод під гаражем дуже високий.

Явним недоліком бетону є погане утримання тепла: в зимовий час бетонну підлогу абсолютно не буде зберігати тепло, і цю проблему доведеться вирішувати. Крім того, бетон, хоч і витримує серйозні навантаження, дуже легко стирається до пилового стану, тому атмосфера в гаражі буде постійно наповнена бетонної пилом. Частково ця проблема нівелюється, якщо правильно підібрана марка бетону для заливки підлоги в гаражі, але повністю позбутися від цієї проблеми не вдасться.

Бетон відрізняється ще й тим, що в нього добре всмоктується бруд, масло, бензин і інші речовини, які завжди є в гаражі. Мало того, що це некрасиво і негігієнічно, так до витає в повітрі пилу ще й буде домішуватися стійкий запах всіх цих речовин.

Втім, цих недоліків можна уникнути, або, по крайней мере, знизити ступінь їх прояву. Для цього досить слідувати технології заливки бетонної підлоги, про яку піде мова далі.

монтаж гідроізоляції

Наступний крок. облаштування гідроізоляції. На ринку можна знайти масу сучасних матеріалів, але найдешевшим і досить ефективним є звичайна поліетиленова плівка. Її потрібно укласти на підлогу, застеливши всю його поверхню. У місцях стикування плівку потрібно укладати з нахлестом, щоб не було щілин, через які буде проходити волога.

Втім, щоб домогтися повної герметичності гідроізоляційного шару, необхідно всі стики заклеїти будівельним скотчем або аналогічним матеріалом. Крім того, плівку потрібно розташовувати так, щоб був ще й нахлест на стіни: за рахунок такої укладки волога з грунту зовсім не зможе проникати в приміщення.

Заливка чорнової підлоги

Після укладання гідроізоляції потрібно облаштувати чорнову підлогу, який є основним і самим міцним шаром конструкції. Для створення даного шару потрібно виконати заливку армованим бетоном. Для його створення потрібна металева сітка з квадратними осередками розміром 10х10 см і сталевий прут діаметром близько 7 мм. Сітка буде встановлюватися на дно конструкції, але тільки після створення опалубки.

Облаштування опалубки залежить від розмірів приміщення і підготовленої ями. Якщо гараж не відрізняється великою площею, то цілком достатньо буде суцільний опалубки, встановленої по периметру. Сітку в невеликому приміщенні можна викладати на всю поверхню цілком.

У великому гаражі найкраще підійде квадратна опалубка, яка буде рівномірно розподілена по всій площі. В такому випадку буде набагато зручніше регулювати висоту чорнової підлоги і рівномірно виконувати заливку бетону, а сітку необхідно розміщувати всередині кожної секції опалубки.

У будь-якому випадку, завершивши установку опалубки, потрібно заливати в неї розчин і розрівнювати його правилом. Коли розчин застигне, все елементи опалубки видаляються, а що залишилися зазори заповнюються розчином і вирівнюються по решті рівню. Знаючи, як вирівняти підлогу в гаражі своїми руками, можна заощадити чимало грошей.

Важливо знати про те, як робити розчин для стяжки. Оптимальна пропорція. 1: 3: 3 (цемент, просіяний пісок і щебінь). Дуже часто виникає питання про те, якою маркою бетону залити підлогу в гаражі, щоб він вийшов максимально якісним. Фахівці рекомендують використовувати марку не менше 400 М: тоді характеристики статі будуть прийнятними.

Замішуючи розчин, потрібно «вгадати» потрібну кількість води, щоб отримана суміш була не дуже рідкою, але й не надто сухий. Правильно замішаний розчин дозволить уникнути проблем, пов’язаних з пустотами в бетонному стягуванні.

Після заливки підлогу залишається лише висушити, і цей процес теж вимагає уваги. Залитий чорнову підлогу потрібно накрити герметичною плівкою. На наступний день плівку потрібно зняти, щоб злегка зволожити бетон. Цей крок потрібно повторювати протягом декількох тижнів, щоб стяжка могла повністю висохнути, і тільки після цього можна продовжувати роботу. “Як залити підлогу в гаражі своїми руками. Інструкція”.

фінішна стяжка

Останній крок. створення чистової стяжки. На утеплювальні шарі встановлюється армована сітка, на якій потрібно закріпити маяки для визначення рівня (прочитайте: “Як зробити стяжку підлоги в гаражі своїми руками”). Рівень чистового статі бажано виставити таким чином, щоб утворився мінімальний ухил в бік воріт: в такому випадку будь-яка рідина, що потрапила на підлогу гаража, буде витікати за його межі.

Чистова стяжка в гаражі облаштовується за такою ж технологією, як і чорнова. Висота фінального шару зазвичай становить близько 30-50 см.

Матеріали для підсипки

Щоб підлогу в гаражі з бетону вийшов якісним, фахівці рекомендують використовувати 70% щебеню середньої фракції і 30%. дрібної. Шар гравію застосовувати не можна, так як він має округлі краю. Через це підстава виходить хитким, що загрожує растрескиванием стяжки. Пісок повинен бути чистий без глиняних домішок. Його просівають перед засипанням.

ДОЛОЙ БЕТОН! Пол по грунту за 2 ДНЯ! БЕЗ БЕТОННОЙ ПОДГОТОВКИ! Полы по грунту своими руками.

установка маяків

  • Маяки розташовують паралельно оцінкам, які зроблені на стінах для бетонної плити.
  • Замішують густий розчин, з якого викладають гірки. У них вдавлюють маяки. Роботу починають робити уздовж стіни навпроти дверей, поступово просуваючись до виходу.
  • Відстань між маяками має бути менше 25 см (довжини правила). Монтаж першого маяка роблять на відстані 30 см від стіни.

Щоб вода з підлоги самостійно стікала на вулицю, бетонне покриття повинне бути з невеликим ухилом. Маяки виймають через 24 години після заливки. Утворилися виїмки заливають бетонною сумішшю і вирівнюють з підлогою.

Робимо подушку під бетонну підлогу

Перед укладанням подушки дно котловану ретельно вирівнюють за рівнем. Западин і горбів бути не повинно. Грунт ущільнюють ручним трамбуванням або виброплитой.

  • Першим засипають шар щебеню, який теж утрамбовують. Якісно утрамбувати шар щебеню 10 см не вийде, тому його засипають частинами по 4-5 см.
  • Першу частину рівномірно розподіляють по всій площі, потім трамбують. При цьому половина матеріалу увійде в грунт, зміцнюючи його. Завдяки цьому ймовірність просідання виключається, несуча здатність конструкції підвищується.
  • За таким же принципом засипають решту щебеню. Якщо на поверхні слідів людини не залишається, значить, трамбування зроблена якісно.
  • Поверх щебеню насипають пісок, також розділивши на кілька частин. Перед трамбівкою його зволожують.

Потім приступають до вигонки стін ями. Стіни виводять на один рівень або вище чистового статі. Це дозволить мити автомобіль всередині гаража, не побоюючись, що яму затопить водою.

ПОЛ по грунту в ГАРАЖ / Заливка / ВЛОГ

Розрахунок товщини шарів ПГС

  • Глибина котловану повинна складати 25 см і більше. До цих розмірах додають кілька сантиметрів, якщо на бетонну підлогу буде укладатися додаткове покриття.
  • При обробці поверхневого шару просоченням або фарбою додавання сантиметрів не потрібно.
  • За отриманими цифрам закуповують точний обсяг піску і щебеню.
  • Товщину засипали шару контролюють за допомогою нанесених на стінах відміток. Якщо ширина споруди перевищує 2 м, в центрі виставляють додаткові кілки, на яких роблять позначки. Всі позначки вирівнюють за рівнем.

На цьому етапі укладання викопують котлован під яму, якщо він є на проекті гаража. Дно ями заливають бетоном, створюючи підлогу. Стіни в ямі викладають цеглою після застигання розчину і засипки піщано-гравійної подушки в гаражі.

Відмітка нульового рівня

Щоб визначити, якої глибини повинен бути котлован, спочатку необхідно встановити позначку нульового рівня підлоги. Пол може розташовуватися нижче порога воріт або на одному рівні з ним. Якщо монтаж проводять нижче рівня порога, то підстава оснащують водовідведенням. Інакше під час весняних паводків гараж піддасться затоплення. Порядок робіт:

  • позначку нульового рівня роблять по периметру стін за допомогою нівеліра або лазерного рівня;
  • косильною волосіні малюють по променю, виставленому на необхідній висоті.

Замість лазерного приладу можна використовувати гідроуровень. Позначку переміщують кілька разів по всіх стінах, потім точки з’єднують прямою лінією. З цим приладом не так зручно працювати, як з лазерним.

Якої марки бетон краще вибрати

Бетон можна приготувати своїми руками за допомогою бетонозмішувача або придбати готовий. При самостійному виконанні марку бетону підбирають відповідно до таблиці СНиП:

Марка бетону вид покриття Товщина покриття, в мм час затвердіння
М200-М350 Стяжка з армуванням 50-70 добу
Фибробетон 40
М400-М500 пескобетона зміцнене 40 8 днів
М500-М550 бетонна зміцнене 40 8 днів

Для легкового автотранспорту фахівці рекомендують виконувати армовану стяжку товщиною 7 см. Амортизуюча подушка в розрахунок не входить. Зверху наносять ґрунтовку. 2 шари. Таке покриття можна оновлювати кожні 6 місяців.

Заливка підлоги в гаражі бетоном своїми руками: підготовка підстави, покрокова інструкція

При будівництві гаража особливу увагу необхідно приділити підлозі. Він щодня витримує великі вагові навантаження і захищає днище автомобіля від корозії, тому повинен бути міцним і сухим. Такими характеристиками володіє покриття з бетону. Щоб залити бетонну підлогу в гаражі своїми руками, необхідно дотримуватися правил і тонкощі монтажу, інакше покриття швидко деформується і втратить свої властивості.

установка маяків

Ідеальне вирівнювання покриття для гаража не так актуально, як в житловому будинку, тому можна заощадити на маячкових профілі і використовувати дерев’яні бруски. Їх встановлюють з відступом 20 см від стін і далі через інтервал на 10-15 см менше довжини правила. Маяки вирівнюють по нульового рівня.

Деякі джерела радять встановлювати маяки з невеликим ухилом до воріт, щоб конденсується навесні вода стікала до виходу. Однак це сумнівне рішення: в період танення нерідкі нічні заморозки, і що скупчилася вода може до ранку перетворюватися в лід і блокувати ворота.

Можливі проблеми і способи їх вирішення

Неприємна особливість необробленого бетонного покриття. від поверхні весь термін експлуатації відшаровується дрібнодисперсний пил. Позбутися від цього можна облицюванням плиткою, однак якщо такі додаткові витрати не плануються, ефективною виявиться трудомістка, але нескладна і майже не вимагає фінансових вкладень технологія залізнення. На 3-4 день після укладання в стяжку за допомогою металевої терки втирають сухий цемент з добавкою дрібного кварцового піску або сталевої фібри. Полірування продовжують до тих пір, поки поверхня не стане гладкою до блиску. Крім знепилювання, железнение виконує функцію ущільнення верхнього шару.

Ще один недолік бетону: за рахунок пористої структури він вбирає досить багато вологи. Виправити ситуацію допоможуть рідкі гідрофобізатори. Їх наносять на всю підлогу рівномірним шаром за допомогою кисті або валика згідно з нормами витрати, зазначеним в інструкції виробника. Рідина проникає в пори бетону, застигає і закупорює їх, істотно знижуючи гігроскопічність.

Якщо автомобіль в гаражі не тільки зберігається, але і ремонтується, на підлозі з часом неминуче з’являються відколи й мікротріщини. Необхідно регулярно оглядати покриття і усувати пошкодження, поки руйнування не пішла далі. Закладати дефекти краще спеціально розробленим для цього складом. наприклад, weber.vetonit S 30.

Порядок виконання робіт

Нижче наведена покрокова інструкція, як правильно залити підлогу в гаражі.

особливості бетонування

У порівнянні з бетонними підлогами в інших приміщеннях, покриття для гаража має три важливих нюанси.

  • Навіть малолітражний легковий автомобіль важить не менш тонни, а позашляховик. близько двох. Тобто бетонну підлогу в гаражі буде піддаватися постійним значним навантаженням, і його обов’язково підсилюють за допомогою армуючої сітки.
  • З тих же міркувань бетонна стяжка повинна мати значну товщину. При навантаженні на підлогу, яку надає легковий автомобіль, товщина покриття повинна складати 100 мм. за умови, що вироблено якісне армування. Якщо ж в гаражі буде стояти позашляховик або мікроавтобус, ця цифра збільшується до 150 мм.
  • У кліматі з холодними зимами, якщо гараж не опалюється постійно, бетон промерзає. З приходом весни починається його відтавання, через що в гаражі збільшується вологість. Особливо небезпечно це для днища автомобіля: під час стоянки в гаражі на ньому накопичується конденсат, що провокує корозію. Щоб цього уникнути, бетон покривають водонепроникним матеріалом.

При дотриманні всіх вищезгаданих умов бетонну підлогу матиме наступні плюси:

Бетонный пол по грунту. Стяжка, как залить (в гараже, в бане, в сарае)

  • довговічність і зносостійкість;
  • стійкість навіть до нерівномірних навантажень, а також механічних пошкоджень;
  • відсутність іскріння (пожежна безпека);
  • легке усунення забруднень, в тому числі від технічних рідин автомобіля.

гідроізоляція

Бетонна основа промащують розплавленої бітумної смолою і укладають внахлест смуги руберойду. До стін по всьому периметру приклеюють кромочную стрічку так, щоб її висота перевищувала нульову позначку на кілька сантиметрів: після укладання підлоги надлишки будуть відрізані.

створення подушки

Для подушки слід використовувати тільки матеріали, які можна щільно утрамбувати: бита цегла і подібні будівельні відходи не годяться. Найнадійніший варіант включає в себе (від низу до верху) шар глини в якості додаткової гідроізоляції, шар річкового піску і шар дрібного щебеню або керамзиту. Пісок і щебінь укладається за декілька заходів, кожна порція утрамбовується, а пісок ще й поливається водою. Подушку закупорюють тонким шаром бетону і залишають на 2-3 дня влягтися.

застигання

Весь період застигання стяжку бережуть від протягів і різких перепадів температур, тому залити бетонну підлогу краще в теплу пору року. Протягом 3-7 днів в залежності від температури на вулиці (чим жаркіше. тим довше) стяжку поливають невеликою кількістю води і накривають поліетиленом. Через добу можна діставати маяки і закладати утворилися шви сумішшю. Користуватися гаражем допускається через місяць після заливки.

заливка

Для приготування суміші ідеально підійде сухий бетон weber.vetonit S 100. Він має високу волого- і морозостійкістю, а також стійкий до вібрацій, що для підлоги в гаражі є важливим плюсом. Бетон укладається шарами, поки не досягне рівня трохи вище маяків, і вирівнюється правилом.