Радіатори опалення холодні внизу що робити

Радіатор опалення зверху гарячий, а знизу холодний. Як виправити ситуацію?

Дуже часто мешканці приватних будинків і квартир задаються питанням: “Чому батареї зверху гарячі, а внизу холодні?”. Знайти однозначну відповідь досить складно, адже причин появи такої проблеми може бути відразу декілька. Пропонуємо детально розібратися в ситуації.

Які причини нерівномірного нагрівання радіаторів

Батареї. Це невід’ємний елемент системи опалення житла. Саме від їх справності залежить, наскільки тепло буде в приміщеннях. При правильному підключенні і справній роботі радіатори здатні ефективно розігріти повітря в великих за площею приміщеннях і підтримувати комфортну температуру протягом тривалого періоду. Однак, що робити, якщо верхня частина радіатора розігрівається добре, а низ залишається холодним? В першу чергу, потрібно розібратися, чому так відбувається.

опалення, холодні, внизу, робити

Нижня частина батарей гріється гірше

Відразу відзначимо, що більшість моделей батарей влаштовані так, що при роботі нижня їх частина нагрівається трохи гірше. Це пояснюється високим ступенем тепловіддачі. За час перебування в радіаторі вода встигає трохи охолонути перш, ніж почне витікати з батарей. В результаті такого принципу верхня частина приладу завжди буде більш гарячою. Тому не потрібно хвилюватися, якщо при роботі опалювальних елементів їх поверхня нагрівається не до кінця рівномірно.

Гірше, якщо ви доторкнулися до приладу і помітили велику різницю температур. Це прямо говорить про те, що радіатор був неправильно підключений, або рідина в ньому циркулює з недостатньою швидкістю. У першому випадку майстер, швидше за все, переплутав труби для відтоку і подачі води. З такою ситуацією стикаються багато власників нерухомості. Причиною служить відсутність кваліфікації викликаного майстра або спроба підключити радіатор своїми руками. У другому випадку низ радіатора холодний через низьку швидкості потоку води всередині нього. При цьому рідина може повністю охолонути перед тим, як витекти з елемента.

Неправильне підключення і методи вирішення проблеми

Неправильно підключивши радіатори, власники квартир ризикують залишитися без ефективного опалення в житлових приміщеннях. Настільки грубу помилку, в більшості випадків, допускають самоучки. Переплутавши, вони підключають трубу для відтоку води вгору, а канал для подачі рідини. До нижнього патрубка. В результаті виникає маса проблем:

  • Повністю змінюється циркуляція води;
  • Істотно знижується ККД радіатора;
  • Змінюється процес відтоку води;
  • Збільшується ризик корозії у верхній частині радіатора.

У неправильно підключеному елементі рідина потрапляє всередину через нижній патрубок, протікає по колу і виходить. Таким чином, нагріваються не всі секції радіатора, через що його ефективність знижується в рази. Підключення у верхній частині не дає можливості відводити воду зсередини приладу, адже всередині радіатора відсутній настільки високий тиск. При попаданні всередину вода намагається відразу ж піднятися у верхню частину елемента. Це пов’язано з тим, що у гарячої води щільність трохи більше, ніж у холодній. Через це теплоносій проходить найкоротший шлях, пропускаючи секції радіатора.

У разі правильного підключення рідина потрапляє з верхньої частини приладу і протікає вздовж верхнього колектора. Через низького тиску в радіаторі теплоносій потрапляє в колонки і затікає в нижню його частину. В такому випадку елемент працює ефективно. Щоб вирішити проблему з неправильним підключенням, в першу чергу, від’єднайте всі труби від радіатора. Знову підключіть труби таким чином, щоб подача води виконувалася через верхній патрубок, а відтік. Через нижній отвір. Після цього перевірте результат роботи.

Повільна циркуляція теплоносія. Шукаємо несправність

Ще однією проблемою, через яку нижня частина радіатора опалення залишається холодною, є знижена швидкість циркуляції води всередині елемента. Така ситуація може виникнути з двох причин. По-перше, одна з труб має звужене перетин, а по-друге, вода вкрай повільно пересувається безпосередньо в самій системі. У другому випадку у радіатора низ холодний через брак потужності насоса, що відповідає за перекачку теплоносія по системі. При цьому рідина не може швидко пройти радіатор і протікати далі. Така проблема є типовою для гравітаційних систем, в яких відсутні додаткові деталі.

Пайка труб

Завужені труб може статися з кількох причин. По-перше, це стає результатом неправильної пайки поліпропіленових труб. По-друге, труби можуть стати вже через монтаж регулювального клапана з завужені перетином. По-третє, в трубах можуть утворитися відкладення, що перешкоджають нормальній пропускної здатності. Ще одна причина неефективної роботи радіатора. Це вкрай низька температура в кімнаті. Через це елемент охолоджується набагато швидше, так як він віддає всю свою енергію. При цьому цілком нормально те, що нижня частина приладу холодна, а верх гарячий.

Рішення основних проблем з радіатором. Як боротися з поломками?

Якщо ви почали шукати відповіді на запитання: “Чому радіатор опалення в кімнаті зверху гарячий, а знизу холодний?”, То пора в терміновому порядку вжити необхідних заходів.

Правильно підключена батарея

Щоб знайти причину, дійте за таким алгоритмом:

  • Перевірте, чи правильно підключено труб;
  • Огляньте сам радіатор;
  • Випустіть повітря і почистіть прилад;
  • Перевірте стан клапанів для регулювання;
  • Огляньте труби;
  • Перевірте насос.

Перший етап вимагає перевірки грамотності підключення. Для початку оціните температуру патрубка в нижній частині радіатора. Якщо пристрій було підключено неправильно, то нижній патрубок буде гарячим. З метою вирішення проблеми потрібно відключити всі труби і заново підключити їх за вказаною вище принципом. Якщо ви все зробите правильно, то нижній патрубок буде ледве теплим.

Найчастіше в радіаторі утворюється повітряна пробка, яка заважає нормальному нагрівання елемента. Для вирішення проблеми в приладі повинен бути присутнім кран Маєвського або окрема пломба для спуску повітря. Для продувки необхідно перекрити подачу повітря, повністю відкрити спуск і випустити все повітря. Потім кран потрібно повернути в колишнє положення і повернути вентилі системи. У багатьох випадках така процедура дає необхідний результат.

Якщо система забезпечена регулювальним краном, то проблема може критися в ньому. Зніміть кран і уважно огляньте його. Якщо ви помітили заужение його кінця, то доведеться повернути деталі початковий діаметр, використовуючи плоскогубці. Багато фахівців радять відразу поміняти кран, щоб продовжити термін ефективної роботи системи.

Якщо кран відсутній, то, швидше за все, проблема криється в трубах. Радимо зняти канали спеціальним знімним ключем, очистити від іржі та інших забруднень. Якщо труби більш не придатні для експлуатації, замініть їх новими.

Часто в системі відсутній високий тиск, з огляду на її конструктивних особливостей. Про це необхідно дізнатися при покупці квартири або приватного будинку. Щоб збільшити цей показник, замініть старий насос або купіть його, якщо помпа повністю відсутня. Це дасть можливість збільшити швидкість циркуляції теплоносія і забезпечить більш ефективну роботу всієї системи.

Коли не варто турбуватися

Але при таких несуттєвих перепадах причин для хвилювання бути не повинно. Це нормальна ситуація, якщо враховувати особливості цього типу приладів:

  • Єдиний вертикальний канал в кожній секції (наприклад, у чавунних виробів їх два).
  • Невеликий діаметр каналу (мало теплоносія), але ефективна тепловіддача за рахунок спеціальної конфігурації ребер.
  • Профільовані конвекційні канали між ребрами секцій сприяють посиленою тепловіддачі, незалежно від того, який виробник у батареї. Італійську чи російський.
  • Тонкі стінки секцій швидко нагріваються, але і настільки ж швидко остигають. Тому, якщо у вас вдома стоять біметалічні радіатори та низ холодний, а верх гарячий у приладів, це властивість потрібно враховувати.

Чистка системи від сміття

В системі опалення відкладення разом з продуктами корозії потрапляють в нижню частину розводки і засмічують її, знижуючи надходження води до теплообмінників. Сміття накопичується у трійників, сгонов, відводів. Для видалення сміття необхідно демонтувати ці елементи, видалити бруд. Також може засмітитися сопло елеватора, якщо система опалення централізована.

«Завоздушенний» радіатор

Наявність в системі великого міхура повітря є перешкоджанням нормальній циркуляції теплоносія по системі труб, приладів опалення. Симптомом є охолодження цілком радіатора або далекої верхній частині його при гарячому стояку.

Радиатор. Как убрать воздух? Верх Горячий, Низ ХолодныйЧто делать? (2021)

Ускладнює ситуацію можливість одночасного існування перепон подібного роду. У системах централізованого опалення для попередження подібних ситуацій встановлюють автоматичні системи воздухоотвода.

Цікавий факт: цей тип несправності найбільш часто зустрічається в однотрубних системах типу «Ленинградка», в силу особливостей підключення радіатора. Труба тільки внизу.

У приватних будинках і автономних системах опалення тієї ж мети служить «кран Маєвського». «Розповітрювання» автономної системи при його наявності може, як правило, бути проведено власними силами. Взявши невелику ємність, або ганчірочку, слід, повернувши кран, спустити повітря до появи перших крапель, закрити поворотом в попереднє положення.

При відсутності цієї корисної частини системи все виглядає дещо складніше. У приватному будинку, можна пошукати на горищі кран воздухоотвода. Немає і цього крана? Давши системі охолодитися до температур 15-21 градус Цельсія, слід знову запустити обігрів на повну потужність. Підвищений тиск має всі шанси видавити повітряну пробку в розширювальний бак, і все знову буде працювати і зігрівати.

У багатоквартирних будинках в подібній ситуації неминучий виклик фахівця. Сантехніка обслуговуючої компанії (аварійної служби), який проведе необхідні роботи. Особливо, якщо ви є мешканцем нижніх поверхів будинку, так як проблема локалізується на верхніх рівнях.

Цікавий факт: «Кран Маєвського» є в наявності для всіх типів радіаторів, може бути встановлений на вже готову систему (в момент відсутності в ній теплоносія).

Ось такі ось найбільш часті причини того, чому не гріє батарея опалення. Перевірте у себе кожну. Якщо вийде, то чудово. Якщо немає, то слід викликати фахівця, який напевно помітить те, що не вдалося помітити вам.

Способи промивання радіаторів і нові методи очищення внутрішньої поверхні

В процесі експлуатації внутрішня поверхня системи опалення покривається іржею, сольовим нальотом, і іншими домішками. Все це ускладнює циркуляцію гарячої води і помітно знижує температуру повітря в квартирі. Регулярна прочищення батарей опалення усуває засмічення і відновлює нормальну циркуляцію теплового носія.

Прочистити теплообмінник, оснащений кранами на вихід і вхід, допускається навіть в той період, коли центральне опалення вже працює, але при гарячому стояку батареї залишаються холодними. В першу чергу обидва крана перекривають, потім знімають радіатор за допомогою відповідного гайкового ключа і поділяють його на секції. Наступна частина роботи не вимагає особливих навичок. Кожен елемент добре промивають під сильним струменем води. Якщо всередині накопичилося багато накипу і осад просто так не видаляється, доведеться боротися з ним за допомогою хімічних засобів. Після просушування вся конструкція збирається в первинний вигляд, а всі стики ретельно закладаються.

Важкі батареї, які неможливо зняти, промивають прямо на місці. Для цього видаляють одну заглушку, а потім наливають всередину, бажано під напором, гарячу воду, в яку доданий хімічний розчинник, наприклад, кальцинована сода. В такому стані опалювальний елемент залишають на пару годин, потім розчин зливають і під напором наливають чисту воду. Бажано зробити кілька полоскань, а при необхідності можна повторити хімічну обробку. Для посилення ефекту по відсіках можна злегка постукати перед тим, як буде заливатися вода, це допоможе нальоту відійти від стінок.

В ідеалі промиванням слід займатися перед початком опалювального сезону, коли комунальні служби ще не залили в систему воду, але вже встигли продути стояки.

Для теплообмінників, які проблематично відключити і промити, існують професійне обладнання, що дозволяє точково видаляти відкладення в будь-який сезон, включаючи опалювальний. Результат досягається за допомогою високого тиску, стисненого повітря і ударних хвиль. Таке обладнання дозволяє прочистити не тільки радіатори, а й труби.

Повітряні пробки

Повітряні пробки часто утворюються в системі на початку опалювального сезону після швидкого заповнення труб водою. На сучасних батареях (або на стояках) встановлюють спеціальні клапани, які реагують на повітря в системі і випускають його назовні в автоматичному режимі. Часто крани для стравлювання повітря розташовані в квартирах на верхніх поверхах. Якщо пристрою не автоматичні, зв’яжіться з сусідами на останньому поверсі і попросіть усунути повітряну пробку.

Стравлюється повітря вручну дуже просто. Досить відвернути вентиль і почекати, поки не потече вода. Найчастіше повітряна пробка може утворитися в вашої батареї. В цьому випадку стравити повітря треба з неї.

Для відведення повітря за допомогою крана Маєвського поверніть запірний гвинт клапана, і коли поллється вода, загорніть гвинт назад.

Важче відновити працездатність системи, якщо відсутні крани випуску повітря. В цьому випадку відверніть на радіаторі заглушку, поки не з’явиться шипіння повітря. Заглушку загортають, коли з зазору потече вода.

Неправильний монтаж теплоносіїв: наслідки

Основним грубим прорахунком при монтажі двотрубної системи. Невірний вибір напрямку потоку теплоносія в трубах і його підключення. Поширена помилка. Трубу, по якій йде подача, приєднують до нижнього штуцера теплообмінника, а обратку підключають до верхнього. Результат на обличчя:

  • Порушуються циркуляційні процеси, в результаті. Ефективність системи падає.
  • Порушується хід відведення теплоносія з приладу, одна половина батареї буде нагріватися, а друга. Ні.
  • Падає ККД, повноцінна тепловіддача неможлива через неповну наповненості водою.

Оскільки нагріта рідина має меншу щільність, на відміну від холодної, потрапляючи всередину, вона прагне піднятися вгору. Тому вода йде за найменшим шляху опору, і не перемішується в секціях.

Неправильно підключена батарея

Ще одна дуже поширена ситуація холодного низу і гарячого верху батареї полягає в її неправильному (непрофесійному) приєднанні. На особливу увагу при організації системи обігріву зажадає установка байпасу перед обігрівачами, правильний вибір схеми підключення і грамотний монтаж всієї запірної арматури.

Оптимальним варіантом стане паралельне (діагональне) підключення з подачею теплового носія у верхній частині і «обратку» в нижній. Крім цього, необхідно пам’ятати, що зверху і знизу батареї обов’язково має бути необхідний простір, що забезпечує нормальний і стабільний повітрообмін. В іншому випадку робота такого пристрою буде абсолютно неефективною і проблемної.

Засмітилася батарея

Освіта засмічення в опалювальному приладі є однією з найбільш часто зустрічаються причин, коли низ батареї холодний, а верх гарячий. Причина в недостатньо якісному тепловому носії. Продукція, що поставляється в систему опалення вода часто містить домішки, які під впливом високої температури формуються в скупчується на внутрішній поверхні батарей наліт.

Результатом засмічення стає порушення переміщення прогрітого теплоносія по радіатора і його нерівномірний прогрів. Для усунення проблем з циркуляцією можна скористатися механічним і хімічним способами чищення радіатора. У найскладніших випадках фахівцями часто застосовуються гідродинамічний і гідропневматичний спосіб, а також високоефективна електрогідроімпульсній чистка батарей.

Слабка температура

Якщо різниця в температурних режимах низу і верху батарей частини не надто значна, то хвилюватися не варто. Такий пристрій радіаторів є цілком природним. Циркулює теплової носій завжди встигає трохи остигати, що обумовлено досить високими показниками теплової віддачі. Дуже великі розбіжності можуть зажадати втручання в роботу системи.

Якщо температура води в опалювальній системі низька, то буде потрібно збільшити нагрів теплового носія, підвищивши потужність працює нагрівача. Хороший результат дає також застосування спеціального теплоотражающего екрану. З цією метою рекомендується використовувати традиційну алюмінієву фольгу або сучасний і надійний матеріал типу пенофол.

Важливим моментом при двотрубному підключенні є можливість регулювати температурний режим в окремій батареї за допомогою спеціальної арматури, представленої звичайним відтинає вентилем. Таким чином забезпечується збільшення або зменшення обсягу теплового носія в кожному радіаторі регулюванням запірної арматури.

Слабка швидкість теплоносія

Недостатня швидкість теплового носія безпосередньо залежить від схеми опалювальної системи, характеристик теплоносія, потужності і продуктивності циркуляційного насосного обладнання, матеріалу труб і діаметра.

  • Приватні домоволодіння і квартири. 0,5-1,5 м / сек.;
  • Виробничі приміщення. В межах 3 м / сек.;
  • Адміністративно-побутові будівлі. В межах 2 м / сек.

Швидкість переміщення теплоносія в трубопровідних опалювальних системах приймається відповідно до допустимим еквівалентним рівнем звуку в приміщеннях різного призначення. При зниженій потужності насосного обладнання сповільнюється рух теплоносія, який встигає охолонути і останні радіатори гірше прогріваються. Як окремий випадок, низ може бути холодним, а верх радіаторів гарячим. В цьому випадку необхідно підвищити показники потужності приладу, що забезпечить не тільки більш швидку циркуляцію, а й максимально рівномірний прогрів радіаторів.

Батарея наполовину холодная. Причина. Что делать?

У радіаторі повітря

Завоздушенная система опалення також є малоефективною в плані обігріву приміщень. Як правило, така неприємна ситуація зі скупченням повітряних бульбашок в радіаторах спостерігається в багатоквартирних будинках на верхніх поверхах, що легко пояснюється елементарними законами фізики. Повітря піднімається в сторону даху. Зазвичай у таких батарей холодний верх, але це не виключає того факту, що може бути і холодний низ.

З профілактичною метою встановлюються стандартні крани Маєвського, за допомогою яких і спускається з системи весь накопичився в радіаторах повітря. Потрібно перекрити трубу на подачу гарячої води і залишити «обратку» у відкритому положенні, після чого відкрити кран і випустити повітря. Після закриття крана подача теплоносія в радіатор поновлюється.

Зламалася запірна арматура

Арматура перекриває типу призначається для повного або часткового перекриття подачі теплового носія на опалювальну мережу. Основні компоненти такої арматури представлені:

  • Вентилями;
  • Кульовими кранами;
  • Термоголовки з механічною або автоматичною регулюванням.

Нижня частина батареї не прогрівається, а верхня стає гарячою внаслідок появи несправностей всередині крана. Як правило, проблеми викликає відкололася заслінка або будь-які інші порушення, що перешкоджають коректному функціонуванню елемента, а також безперешкодного циркуляції нагрітої рідини.

Підвищеної уваги вимагає самостійний монтаж арматурної арматури у вигляді вентиля. Виробником в обов’язковому порядку безпосередньо на корпусі вказується напрямок руху теплоносія. Саме відповідно до таким маркуванням повинна здійснюватися установка даного елемента. Будь-яке порушення монтажних правил є основною причиною відсутності безпроблемного переміщення води.

Слабке тиск

Якість обігріву приміщень може падати на тлі збоїв показників тиску в системі опалення. Низький і підвищений рівень тиску в тепловому контурі негативно позначаються на роботі системи і ефективності обігріву приміщень. Другий варіант швидко виводить з ладу окремі вузли і елементи, перший. Не дозволяє забезпечити комфорт проживання.

Зниження динамічного тиску викликає:

  • Невірна балансування;
  • Наявність повітряних пробок;
  • Непрогрітий теплової носій;
  • Надлишкове перетин трубопроводів;
  • Недостатня потужність насосного обладнання.

Низ БАТАРЕИ Холодный, а Верх Горячий (7 ПРИЧИН)

Падіння тиску в системі часто виникає при витоку теплоносія, несправності насосного обладнання, в результаті прориву мембрани Експанзомати і появи тріщин в стінках розширювального бачка. Також проблема може бути спровокована несправностями в блоці безпеки і витоком води з опалювального контуру.

Контроль робочих параметрів в умовах експлуатації закритих опалювальних контурів, а також автоматичне регулювання припускають установку групи безпеки. Балансування двухконтурной системи відкритого типу здійснюється найчастіше вручну, але допускається також виконання роботи за допомогою термостатичних вентилів.