Пісок розчиняється в воді

Підсумок експериментальних заходів середньої групи "Що розчиняється у воді?"

Світлана Муханова
Підсумок експериментальних заходів середньої групи "Що розчиняється у воді?"

Укладач вихователь Муханова С.А.

Вміст програмного забезпечення: Навчити дітей визначати речовини, які розчинний у воді. Виховувати акуратність та безпечну поведінку при роботі з різними речовинами. Розробити дослідження дитячі заняття.

Роздатковий матеріал: Цукор, річковий пісок, харчові барвники, пральний порошок, склянки чистої води для пари дітей, ложки для всіх, лотки.

Демонстраційний матеріал: Пакети з різними речовинами, іграшка, краватка, "Чудова сумка", картки із символічним зображенням правил поведінки в лабораторії.

Методика викладання: Несподіваним моментом є галочка Любознайка, питання та відповідь та експерименти.

Попередня робота: Бесіда з дітьми про значення та властивості води, перегляд мультфільму "Гена крокодила і Чебурашка очищають річку"

Хід навчальної діяльності

Діти сидять півколом.

Вихователь: Всім привіт!

Сьогодні до нас завітав тире, його звуть Любознайка. Він приніс із собою "Чудова сумка". Цікаво, що лежить у сумці? (Учитель по черзі дістає мішки з речовинами і запитує дітей, що це таке)

Діти: Цукор, річковий пісок, пральний порошок та харчові барвники.

Вихователь: Любознайка, чому ти нам це все привів?

Любознайка: Сорока сказала мені, що всі речовини розчинний у воді, і я вирішив показати це хлопцям.

Вихователь: Ви впевнені, що всі речовини розчинний у воді?

Любознайка: Так, ви можете перевірити.

Вихователь: Хлопці, як ви думаєте, чи містяться всі речовини розчиняють у воді?

Вихователь: Сьогодні ми це перевіримо. Але спочатку згадаємо, якими властивостями володіє вода? Що вона може зробити?

Діти: Тече, ллється, може переливатися, наливатися.

Вихователь: Що таке вода?

Діти: Безбарвний, без запаху, без смаку, текучий.

Вихователь: Шановні колеги, підемо до лабораторії

(діти сідають двоє за столи, на яких ставлять келихи на підносах з водою та ложками).

Вихователь: Тепер ми разом з Любознайкою перевіримо, що відбувається з гранульованим цукром? Але перед початком експерименту згадаймо, що можна, а що не можна робити в лабораторії.

(вчитель показує картки з символами)

Діти відповідають, а вчитель підсумовує:

– ви не можете брати предмет та речовини без дозволу,

– ви не можете взяти їх у рот, доторкнутися до очей після експерименту руками,

– уважно слухайте завдання,

– прибирати після експериментів,

– вимийте руки після закінчення експериментів.

Вихователь: Візьмемо кілька ложок і додамо гранульований цукор у склянку води і перемішаємо. Цей експеримент ми проводимо щодня вранці вдома, коли ми будемо пити чай.

Тепер ми спостерігаємо, що змінилося? Цукор розчинений чи ні?

Діти: розчинився.

Вихователь: правильний цукор поступово розчинний у воді. А що буде, якщо в іншу склянку додамо річковий пісок і перемішаємо його розчинити, що ти думаєш?

Вихователь: Перевіримо. Додати річковий пісок і перемішати розпущений чи ні?

Діти: ні розчинився.

Вихователь: Правильно, його немає розчинився, оскільки річковий пісок складається з дрібної гальки, яка не розчиняються у воді. Хлопці, покажіть свою чашку чаю Любознайки. Розумієш, Любознайка, річковий пісок нема розчиняється, пам’ятайте, що.

Хлопці Любознайка запрошує всіх нас відпочити та зробити веселу розминку з ним.

Перша крапля впала. крапля. (долоня лівої руки вгору, правого пальця на долоні)

І ще побігла. шапка.

Ми дивилися в небо (руки підняті вгору)

Краплі за краплею, краплі почали співати.

Обличчя намокли, ми їх витерли

Взуття виглядає мокрою сталлю (нахилитися вперед)

Ми струшуємо плечима.

Ми втечемо від дощу

Ми будемо сидіти під кущем. (присідання)

Вихователь: Ось що нам показала цікава розминка Любознайка. І ми продовжимо своє експериментувати.

Як ви думаєте, яку наступну речовину ми помістимо у воду?

Діти: пральний порошок.

Вихователь: Правильно. Хлопці, ви думаєте, він теж розчиняються як гранульований цукор, або як річка ні розчинити?

Діти: розчиняти-не розчиняти.

Вихователь: Спробуймо. Додати ложку прального порошку і перемішати, спостерігати за тим, що сталося? Якою водою стала?

Діти: З’явилися мутні, мильні, пінопластові бульбашки.

Вихователь: Що сталося з порошком? (він розчинився)

Вихователь: Погляньте, хлопці, за вашими столами, у нас ще є харчові барвники, яких у нас поки немає розчинився. Але перед його розчинити Любознайка хоче показати нам веселу пальчикову гімнастику про своїх друзів-птахів, а ти повторюєш за ним.

ФІНГЕР ГІМНАСТИКА "ПТАРКА ДПА"

Злітаються десять птахів.

Цей птах. соловей

Цей птах. горобець

Ця птах воскує,

Цей птах. волошок,

Цей птах. це шпаківня,

Це зяблик, це стрімкий,

Це смішна сишка.

Ну, це злий орел….

Птахи. птахи, додому!

Керівні принципи: Пальці обох рук стискаються в кулаки. Почувши назви птахів, діти віджимають одним пальцем спочатку праву руку, потім ліву. При останніх слова пальці обох рук стискаються в кулаки.

Вихователь: Дякую, любий, наші пальці розтягнуті, і ми можемо продовжувати. Хлопці, візьміть ложки і додайте барвник у склянку води, що сталося з водою?

Діти: Вода стала червоною, синьою; пофарбований.

Учитель резюмує: Правильна фарба розчинився і змінив колір води.

Вихователь: Хлопці, згадаймо Любознайка, які речовини у нас є. розчинився. А які ні.

Діти: Пральний порошок, барвник, гранульований цукор розчинився, і річкового піску немає.

Вихователь: Бачите, Любознайка, не всі речовини, які ви нам принесли, розчинний у воді.

Любознайка: Так, зараз я зрозумів, що не можна довіряти Сороці, потрібно все перевірити самостійно.

Колеги, сьогодні ви все добре зробили. Все молодець! І настав час, щоб Любознайка відлетіла від нас. Вдома його чекає мати. Скажімо трохи краватки: "БАЙ!"

А коли ви приїдете додому, розкажіть своїм матерям і батькам про наш досвід. Можливо, ваші батьки також захочуть перевірити, що ви сказали емпірично.

Підсумок НОД «Вода. чарівниця» У підготовчій групі нашого дитячого садка є клуб «Почемучки». У класі цього гуртка ми проводимо експерименти з різними речовинами.

Експериментальна діяльність у дошкільному навчальному закладі для дітей різних вікових груп. це те, що я чую. я забуваю. Що я бачу. пам’ятаю. Що я роблю. я розумію »(Урок Конфуція« Звідки беруться хмари? ». Експериментальний.